۰ نفر

آیا نوشیدن قهوه خطرناک است؟

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۳۲
کد خبر: 458957
آیا نوشیدن قهوه خطرناک است؟

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند. نوشیدن دو یا سه فنجان قهوه در روز عادی به نظر می‌رسد، اما آیا این میزان قهوه مناسب است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، برخی می‌گویند نوشیدن قهوه باعث یروز علائمی مانند اضطراب و درد معده می‌شود، اما به نظر می‌رسد بدن انسان بهترین مقیاس را برای زیاده روی در مصرف قهوه مشخص می‌کند.

یک مطالعه دانشگاه هاروارد که در نوامبر ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که نوشیدن قهوه با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است. این کار می‌تواند به شما در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲، بیماری پارکینسون، سرطان رحم و کبد، سیروز و نقرس کمک کند.
مطالعه‌ای از انجمن قلب آمریکا نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار با کاهش خطر مرگ و میر همراه است. مهمتر از همه، هیچ ارتباطی بین مصرف قهوه و سرطان وجود ندارد. قهوه همچنین می‌تواند به لطف ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود، از آسیب رساندن به DNA شما جلوگیری کند.
با همه این‌ها شما نباید روزانه به عدد شش فنجان در روز برسید. تحقیقات جدید دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داده است که نوشیدن شش فنجان قهوه یا بیشتر در روز می‌تواند برخی از فواید این نوشیدنی را خنثی کرده و خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۲ درصد افزایش دهد.
زیاده روی در مصرف قهوه با احساس خفگی، تحریک پذیری یا حتی تهوع همراه است، همیشه سعی کنید از مرز پنج فنجان قهوه در روز عبور نکنید.