۰ نفر

داروی گیاهی مخصوص ترک راحت سیگار

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱:۴۸
کد خبر: 455478
داروی گیاهی مخصوص ترک راحت سیگار

برای ترک سیگار و پیشگیری از عوارض خطرناک ناشی از سیگار کشیدن بهترین روش استفاده از داروهای گیاهی مخصوص ترک سیگار می باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، استعمال سیگار بیش از یک عادت بد تلقی می شود و یک اعتیاد است و نه تنها برای سلامت کلی بدن بسیار مضر بلکه یکی از دلایل اصلی مرگ های ناشی از سرطان و حملات قلبی با وجود قابل پیشگیری بودن است.

از دلایل عمده تمایل افراد به سیگار کشیدن می توان فشار همسالان برای دیده شدن و کنترل استرس یا شرایط بد و تاثیرات رسانه ها را نام برد .بر اثر استفاده سیگار در بدن گرایشی برای مصرف نیکوتین به عنوان یک ماده اعتیاد آور ایجاد می شود.

دود نیکوتین بسیاری از بیماری ها مثل مشکلات تنفسی، افزایش فشار خون و ضربان قلب، کاهش تعداد اسپرم در مردان، کاهش باروری در زنان، چرخه قاعدگی نامنظم، سرطان ریه و ...را در افراد ایجاد می کند.

نسخه های گیاهی برای ترک سیگار

لوبلیا :

گیاه لوبلیا حاوی یک جز فعال بنام لوبلین است که به کاهش اثرات نیکوتین در بدن و ترشح دوپامین انتقال دهنده عصبی کمک می کند.لوبلیا به شکل سرکه در بازار موجود است و دوز مصرف آن روزانه 20 تا 60 قطره است.

بهتر است با دوز کم تر مثلا 3 تا 5 قطره شروع و به تدریج آن را افزایش دهید. چون شدیدا سمی است وباید تحت نظارت پزشک از آن استفاده کنید.

توجه:افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون بالا ، زنان شیرده و باردار و کودکان باید از مصرف آن اجتناب کنند.

گیاه لوبلیا

شیرین بیان:

شیرین بیان گیاهی خلط آور و آرامبخش است که می تواند به طور طبیعی به ترک سیگار و تسکین سرفه فرد سیگاری کمک می کند.

به علاوه گیاهی نیروبخش است و به تعادل سطح کلسترول ، کاهش خستگی و احیای انرژی کمک می کند.

جویدن تکه کوچکی از ریشه شیرین بیان میل به سیگار را کاهش می دهد حتی می توانید دو یا سه بار روزانه چای ریشه شیرین بیان بنوشید.

توجه:برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری آدرنالی یا کاهش عملکرد کبد یا کلیه، توصیه نمی شود.

گل راعی:

گل راعی به دلیل داشتن خاصیت آرامبخش می تواند به افراد در ترک سیگار و مشکلات ترک سیگار همچون استرس ناشی از ترک کمک کند.

در حقیقت مشاهده شده است هنگام ترک نیکوتین، افراد اضطراب و استرس زیادی را مانند افرادی که مبتلا به افسردگی هستند تجربه می کنند. در حقیقت نیکوتین به درمان افسردگی کمک می کند.

عصاره گل راعی بصورت مایع و کپسول در بازار موجود است و باید حداقل دو هفته قبل از اقدام به ترک ، مصرف آن را شروع کنید.

توجه:گل راعی می تواند با داروهای تجویزی و حتی بدون نسخه پزشک تداخل ایجاد کند بنابراین توصیه می شود قبل از مصرف این گیاه به پزشک مراجعه کنید . این گیاه برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

گل راعی

سنبل الطیب:

سنبل الطیب گیاهی گلدار است که به عنوان یک داروی گیاهی مسکن و ضد اضطراب عمل می کند و در ترک سیگار بسیار موثر تلقی می شود. این گیاه با گیرنده های گابا مغز ارتباط دارد و موجب آرام بخشی می شود. تاثیر آرامش بخش آن روی بدن نیز به رفع میل سیگار کمک می کند.

علاوه بر این، سنبل الطیب به افراد در رفع علائم ترک سیگار مانند عصبانیت، افسردگی، بی قراری و اضطراب کمک می کند.

جینسینگ:

جینسینگ گیاهی با خاصیت نیروبخشی برای غده های آدرنالی در نظر گرفته می شود و به برقراری مجدد سطح کورتیزول در جریان خون کمک می کند.

این گیاه همچنین به بدن در مقابله با استرس جسمی ، عاطفی و تعادل بدن در هنگام بروز علایم افسردگی کمک می کند. همچنین با رفع استرس ذهنی موجب افزایش تمرکز و بهبود حالت کلی بدن می شود.

با اضافه کردن یک قاشق چای خوری پودر جینسینگ به غلات صبحانه یا یک لیوان شیر به کاهش میل سیگار کمک کنید. هم چنین می توانید مقدار کمی جینسینگ خشک شده را بجوید و آب آن را قورت بدهید.

توجه :اگر مبتلا به مشکلات قلبی، دیابت، بیماری خود ایمنی ، اسکیزوفرنی و یا حساسیت به هورمون هستید از مصرف این گیاه خودداری کنید.

گیاه جینسینگ

گل ساعتی:

گل ساعتی با خاصیت آرام بخشی اضطراب و کج خلقی ناشی از ترک سیگار را بهبود می بخشد . هم چنین برای افرادی که در طول دوره ترک بی خوابی و بیقراری را تجربه می کنند با کاهش تمایل به نیکوتین کمک می کند.

می توانید گل ساعتی را بصورت چای یا کپسول بخورید با این حال ، همانند گیاهان دیگر، بهتر است این گیاه را تحت مراقبت پزشک مصرف کنید. این گیاه برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود.

استویا :

یکی دیگر از نسخه های طبیعی برای ترک سیگار استویا است زیرا امکان دارد افراد سیگاری بعد از ترک سیگار دچار قند خون و فشارخون شوند که استویا با داشتن قند طبیعی جایگزین خوبی برای نیکوتین است. برای کسب نتیجه بهتر در زمان تمایل به سیگار می توانید چند قطره از آن را روی زبان بچکانید یا با چای ترکیب کنید.