۰ نفر

چه بیمارانی بیشتر در معرض کرونا هستند؟

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰:۲۰
کد خبر: 453598
چه بیمارانی بیشتر در معرض کرونا هستند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا اطلاعات کامل تری را در مورد افرادی که بیشتر در معرض بیماری کووید-۱۹ قرار دارند منتشر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، با تداوم روند همه گیری بیماری کووید-۱۹ نگرانی ها در مورد افرادی که بیشتر در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند، افزایش پیدا می کند.

سازمانهای بهداشت و مسئولان دولتی در سراسر جهان به دنبال اقداماتی هستند تا افراد آسیب پذیر را در برابر شیوع کروناویروس جدید مصون سازند. در ایالات متحده آمریکا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها به افراد بالای ۶۰ سال و افرادی با بیماری های زمینه ای نسبت به تامین دارو و مواد غذایی تاکید و توصیه کرده از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

همچنین برخی از انواع بیماری ها هستند که حتی ممکن است افراد کمتر از ۶۰ سال را در برابر نوع شدید بیماری کووید-۱۹ آسیب پذیر سازد.

افراد آلوده به ویروس HIV، مبتلایان به سرطان، بیماری مزمن تنفسی و فشار خون بالا بیشتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده یا بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهند.

پیش از این مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا فهرستی از بیماری ها را منتشر کرده بود که می توانند خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش دهند. دمانس، کم خونی داسی شکل و پیوند اعضا از جمله این موارد هستند.

ویروس HIV نیز مبتلایان را در برابر بیماری های سخت، آسیب پذیر می سازد. افراد میانسال آلوده به ویروس HIV بیشتر در معرض نوع شدید بیماری قرار دارند که دلیل آن نبود روشهای درمانی در دسترس در زمان کشف ویروس HIV است. همچنین این افراد بیشتر احتمال دارد به بیماریهای دیابت، بیماری انسدادی مجرای تنفسی دچار شوند که هر دو بیماری نگران کننده است.

همچنین درحالیکه کارشناسان به طور دقیق نمی دانند چرا افرادی با مشکلات قلبی عروقی بیشتر احتمال دارد بر اثر کروناویروس جان خود را از دست بدهند، پزشکان بر این باورند که فشار مضاعف بر ریه ناشی از کروناویروس بر قلب نیز فشار وارد می کند.

بیماری قلبی می تواند بر احتمال بهبود سلامت بیمار آلوده به کروناویروس تاثیر بگذارد. هر نوع بیماری قلبی عروقی ممکن است فرد را در معرض نوع شدیدتر کروناویروس قرار دهد.

علاوه بر این، دیابت نوع یک و نوع دو احتمال اینکه فرد را در معرض نوع شدید بیماری و مرگ ناشی از آن قرار دهد افزایش می دهد. همچنین بیماری های تنفسی ظرفیت ریه برای مقابله با ویروس را تحت تاثیر قرار می دهند.

به گزارش ساینس الرت، همچنین بیماران مبتلا به سرطان علاوه بر آنکه در معرض مشکلات تنفسی ناشی از این بیماری قرار دارند از شرایط لازم برای دریافت واکسن و روش های درمانی تقویت کننده سیستم ایمنی محروم هستند.