۰ نفر

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مشکل کمبود پرستار برطرف خواهد شد

۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳
کد خبر: 453163
مشکل کمبود پرستار برطرف خواهد شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۲۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری دریافت شده که در دست اقدام است و نوع تقسیم ‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  مریم حضرتی در نشست  با مدیران سازمان نظام پرستاری و پرستاران بیمارستان‌های مشهد، اظهار کرد: درآمد ماهانه ۱۸۰ میلیارد تومانی مشهد در حوزه درمان در ایام بحران کرونا به ۳۵ میلیارد تومان کاهش یافته است، مشکلی که در کل کشور است، اما هرگز اجازه نداده ‌ایم از بودجه بخش پرستاری در دیگر حوزه‌ها هزینه شود.
وی افزود: در جهت کمک به بیماران کرونایی به‌زودی ۶۰۰ پرستار آموزش دیده به بخش‌های ICU منتقل می‌ شوند و برای بخش‌های عمومی  هم ۵۴۰۰ نفر بوده که مجموع آن ۶۰۰۰ پرستار می‌ شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمارهای روزانه کل کشور را به‌لحظه دریافت می‌ کنیم و به کلیه پرستاران اعلام می‌کنم که تمامی کارها بدون وقفه و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام می‌ شود و مشکلات ایجاد شده در روزهای اخیر به‌دلیل عدم اطلاع‌ رسانی درست و به‌موقع به پرستاران بوده است.
حضرتی تصریح کرد: پرستاران باید با هنر و مدیریت در بالاترین نقطه در جهت اقدامات پیشگیرانه کار کنند و فقط به ذکر مشکلات نپردازند و در مسیر خدمت موثر به مردم هم طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اصلاح نظام پرداخت وقت و انرژی زیادی صرف کرد و نتیجه آن منجر به جداکردن اضافه کار از کارانه شد، بیان کرد: برای تامین خواسته‌ های پرستاران بودجه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان نیاز است که اقدامات آن در وزارتخانه در حال انجام است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد پرستاران مشهدی اعزامی به اهواز، افزود: برای رفع مشکل کمبود نیرو مجوز تمدید طرح را دادیم و جا دارد از پرستاران مشهدی که کمک بزرگی در جهت امدادرسانی به بیماران کرونایی خوزستانی داشتند، تقدیر و تشکر کنم و به‌ واقع این گروه بهترین عملکرد را در میان تمامی پرستاران اعزامی به این استان داشتند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مجوز جذب ۲۲۳۸ نیروی قراردادی در حوزه پرستاری گرفته شده که کارهای آن در دست اقدام است و نوع تقسیم‌بندی‌ها هم متناسب با نیاز استان‌ها خواهد بود تا مشکل کمبود پرستار تا حدودی برطرف شود؛ همچنین مشکل حق مسکن پرستاران هم در حال رفع شدن است.
بنابر اعلام وبدا، حضرتی ضمن اشاره به حضور به‌ موقع پرستاران در مواقع بحرانی، خاطرنشان کرد: از ابتدای نوروز ۹۸ درگیر سیل‌ها در نقاط مختلف کشور شدیم و قبل از آن هم زلزله کرمانشاه و دیگر مناطق غرب کشور را شاهد بودیم و با همت همه‌جانبه بر این بحران‌ها غلبه کردیم و قطعاً می‌توانیم به ادامه همین رویه بر کرونا هم غلبه کنیم.