۰ نفر

خواص زغال فعال از درمان آکنه تا درمان پوسیدگی دندان!

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱:۰۹
کد خبر: 439112
خواص زغال فعال از درمان آکنه تا درمان پوسیدگی دندان!

شاید تابه حال از زغال تنها برای آماده کردن منقل و البته پخت انواع کباب‌های خوش‌طعم استفاده کرده باشید، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید کاربردهای زغال چیزی بیشتر از طبخ غذا است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، همه ما تا به حال حداقل چند بار از زغال برای پخت انواع کباب‌های خوش‌طعم استفاده کرده‌ایم! به همین دلیل وقتی اسم محصولاتی حاوی زغال اکتیو را می‌شنویم، تصور می‌کنیم همان زغال پخت و پز راه به این محصولات باز کرده است.

اما این تصور اشتباه است چرا که زغال پخت و پز تفاوت ریشه‌ای بسیاری با زغال اکتیو دارد.

زغال فعال از دوران باستان برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت و کارایی‌های بسیاری داشته است. خواص درمانی آن توسط مردمان مصری ثبت شد اما شاید تمام کارایی آن تا ۱۵ سال پیش ناشناخته بوده است.

زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم است که از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب به‌دست می‌آید. ماده اولیه خام استفاده‌شده برای ساخت کربن فعال منشا کاملاً گیاهی داشته و دارای درصد بالایی از کربن است.

در نتیجه فعال شدن این زغال، قابلیت‌های آن افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند با توجه خاصیت آنتی باکتریال، مواد گوناگونی از جمله مواد آلوده و سمی را جذب کند.

این ماده ارزشمند که امروزه در میان مردم جهان بسیار محبوب و پرطرفدار واقع شده، دارای ویژگی‌های منحصری است که می‌تواند برای پوست، مو و سلامت دهان و دندان مفید باشد. در اینجا به بخشی از این کاربردها و ویژگی‌ها اشاره شده است.

برای از بین بردن چربی اضافه پوست و درمان آکنه می‌توانید از زغال فعال مانند یک شوینده استفاده کنید. زغال فعال می‌تواند تمام آلودگی‌ها و چربی اضافه پوست را بشوید و از بین ببرد. می‌توانید از ماسک‌ها و صابون‌های حاوی زغال که در داروخانه‌ها موجود هستند برای پاک‌سازی و زیبایی پوستتان استفاده کنید.

همچنین برای سفیدتر کردن دندان‌ها و جلوگیری از تشکیل جرم و پلاک می‌توانید از ترکیب خمیردندان و زغال فعال استفاده کنید؛ به این صورت که برای مدت کوتاهی آن را بر روی دندان‌های خود نگه‌دارید و سپس بشویید.

برای داشتن موی سالم، می‌توانید موهای خود را با شامپوهای دارای زغال اکتیو بشویید تا ذرات مضر از روی تارهای مو زدوده شوند. حتی می‌توانید کمی از پودر سیاه زغال اکتیو را به شامپوی مورد استفاده خودتان اضافه کنید. چربی بیش‌ازحد مو، خارش و شوره سر هم توسط محصولات دارای کربن اکتیو درمان می‌شود.

اکنون در بازار نمونه‌های متنوعی از خمیردندان و دهان‌شویه‌های زغالی برای سفیدی دندان وجود دارد. با استفاده از آنها می‌توانید با پوسیدگی دندان، تنفس بدبو و بیماری‌های لثه بجنگید و لبخندی زیبا به خود هدیه کنید. برای سفید کردن دندان با زغال، آن را روی دندان‌ها مسواک کنید تا پلاک ایجادشده روی سطح دندان و لثه، باکتری‌ها و باقی‌مانده غذا را جذب کند.