۰ نفر

آلودگی هوا همه‌گیری کرونا را کشنده‌تر می‌کند؟

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 438912
آلودگی هوا همه‌گیری کرونا را کشنده‌تر می‌کند؟

می‌دانیم که آلودگی هوا عوامل خطرساز ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی را افزایش می‌دهد اما اکنون این سوال مطرح است که آیا این آلودگی پاندمی کرونا را مرگبارتر می‌سازد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مشخص شده است که احتمال ابتلا به بیماری‌های پیش زمینه‌ای تنفسی در بیماران مبتلا به کرونا دو برابر بیشتر است و این بیماران سه برابر بیشتر احتمال دارد که به مشکلات قلبی و تنفسی مبتلا شوند.

همچنین دهه‌ها تحقیقات استاندارد نشان داده‌اند که آلودگی هوا به قلب و ریه‌ها آسیب می‌زند.

بنابراین آیا آلودگی هوا که در حال حاضر سالانه ۷ میلیون نفر را به کام مرگ می‌کشاند، می‌تواند به پاندمی ویروس کرونا شدت بخشد؟

هم پوشانی مکان‌هایی که آلودگی هوا در آنها بسیار زیاد است مانند شمال ایتالیا و نقاط اوج همه‌گیری کرونا کاملا واضح است و مطالعات اولیه همگی به این سمت و سو اشاره دارند که آلودگی هوا و نقاط اوج همه گیری کرونا با هم ارتباط دارد.

تایید تاثیر آلودگی هوا بر شدت همه‌گیری کووید-۱۹ می‌تواند با افزایش واکنش در مکان‌هایی که از لحاظ کیفیت هوا در وضعیت ضعیفی هستند، در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر واقع شود. اما انجام این مطالعات عملی برای تایید این موضوع در میان یک همه‌گیری جهانی با در دست داشتن داده‌های ناقص دشوار است.