۰ نفر

در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید +عکس

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۴۸
کد خبر: 438547
در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید +عکس

برای رسیدن به لاغری و کاهش وزن تنها ورزش کردن کافی نیست بلکه باید زمان مصرف وعده هایتان به موقع باشد، در نتیجه ساعت غذا خوردن برای کاهش وزن و لاغری بسیار مهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، کاهش وزن برای برخی از افراد مانند یک آرزوی دست نیافتنی می ماند اما لاغری و کاهش وزن می تواند بسیار راحت تر از آنچه فکر می کنید باشد. شما می توانید با یک داشتن برنامه غذایی مشخص و زمان بندی وعده های غذایی کاهش وزن چشمگیری داشته باشید بنابراین اگر می خواهید لاغر شوید دنبال راه های پر خطر و پر هزینه نروید کافیست چشمتان به ساعت باشد و روی ساعات غذا خوردنتان اشراف داشته باشید .

بهترین ساعت غذا خوردن برای لاغری و کم کردن وزن

بسیاری از افراد برای لاغر شدن همیشه در حال شمردن کالری غذاهایشان هستند اما نمی دانند که زمان غذا خوردن مهم تر از محتوی غذایی است که می خوریم . بدن ما ساعتی دارد که عملکرد بدن را در شبانه روز تنظیم می کند و مطابق برنامه ریزی پیش می برد . این ساز و کار موجب می گردد تا بدن با تغییرات محیطی مانند، خواب وغذاخوردن تطبیق یابد. همانطور که می دانید مقدار غذا و محتوی غذایی که می خورید در تغییرات وزن بسیار موثر است اما ساعت غذا خوردن نیز تاثیر زیادی روی وضعیت بدن، دریافت کالری ها و مواد مغذی دارد. بنابراین باید زمان غذا خوردن و وعده های غذایی مشخص باشد تا بتواند بر وزن بدن تاثیر بگذارد همچنین زمان غذا خوردن بر روی تنظیم سوخت و ساز بدن ، مدیریت بیماری های مرتبط با چاقی و چرخه ی خواب بدن نیز بی تاثیر نیست.

لاغری شکم

زمان مناسب صبحانه خوردن برای کاهش وزن

صبحانه، مهمترین وعدهی غذایی است و خوردن آن برای کاهش وزن بسیار مفید است و میتواند مصرف روزانهی ویتامین، مواد معدنی و فیبرتان را افزایش بدهد. درباره اینکه چه صبحانه ای برای کاهش وزن بخوریم صحبت های زیادی مطرح است . مثلا بهتر است برای صبحانه غذاهای حاوی پروتئین مصرف کنیم تا احساس سیری طولانی مدت در طول روز داشته باشیم و میل به مصرف میان وعده ها را کاهش دهیم . همچنین مصرف غلات سبوس دار در طی وعده صبحانه به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند.صبحانه سرشار از «مواد مغذی» به مدیریت وزن کمک می کند اما زمان صبحانه خوردن نیز بسیار مهم است و تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. بهتر است در عرض یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب، صبحانه بخورید تا انرژی مورد نیاز بدن، بعد از یک شب چیزی نخوردن، تأمین شود. بسیاری از افراد می گویند بهتر است صبحانه در ساعت 7 صبح خورده شود تا کاهش وزن موثر داشته باشیم.

زمان مناسب خوردن میان وعده برای کاهش وزن

خوردن میان وعده در رژیم های غذایی بسیار موثر است و متخصصان تغذیه بسیار بر روی آن تاکید دارند زیرا سبب جلوگیری از خوردن زیاد مواد غذایی در وعده های ناهار و شام می شود . اگر قبل از ناهار احساس گرسنگی می کنید خوردن میان وعده های سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب ، برش های سیب همراه با کره بادام زمینی در ساعت 10 صبح می تواند انتخاب مفیدی باشد. مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارند در احساس سیری طولانی مدت شما تاثیر گذار هستند و بهترین مواد غذایی برای میان وعده می باشند.

 زمان مناسب خوردن وعده های غذایی برای کم کردن وزن 

زمان مناسب خوردن ناهار برای کاهش وزن

در وعده ناهار غذاهایی مانند مرغ، گوشت های بدون چربی و ماهی مصرف کنید و همچنین از برخی چربی های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون که سبب جذب ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های دی، آ، و ای می شوند ، استفاده نمایید.

در این وعده غذایی از غذاهای سرخ شده که موجب تنبلی شما در عصر می شود و هضم آن ها کند است اجتناب کنید. به غیر از خوردن این مواد غذایی در وعده ناهار زمان خوردن آن نیز بسیار مهم است و باید در ساعت 12و نیم خورده شود.

زمان مناسب خوردن عصرانه برای کاهش وزن

بهتر است در ساعت 4 بعداز ظهر یک میان وعده مانند پنیر به همراه بادام ، یک تکه میوه به جای مصرف کربوهیدرات ، ماست کم چرب یا شیر شکلات مصرف کنید زیرا مصرف میان وعده 3 تا 4 ساعت بعد از وعده ناهارسبب تنظیم قند خون می شود . قند خون در این زمان میل به افت کردن دارد و بدن در حالت استرس فیزیولوژیکی است اما خوردن عصرانه سالم موجب کاهش استرس و بالارفتن قند خون می شود.

 بهترین زمان برای خوردن وعده های غذایی برای کاهش وزن و لاغری 

زمان مناسب خوردن شام برای کاهش وزن

زمان خوردن شام بسیار پر اهمیت تر از دیگر وعده های غذایی می باشد . برخی به اشتباه برای لاغر شدن وعده شام را از برنامه غذایی خود حذف می کنند ، بهتر است به جای حذف شام به زمان خوردن آن توجه کنید و شام را در اوایل شب در ساعت 7 بخورید.

توصیه ما برای وعده شام خوردن مرغ پخته همراه با برنج قهوه ای و سبزیجات است اما در حالت کلی یک چهارم بشقاب شام باید پروتئین بدون چربی ،یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی های سالم باشد.

میان وعده قبل از خواب را ساعت 11:00 شب بخورید

اگر عادت به خوردن میان وعده قبل از خواب دارید بهتر است 4 ساعت بعد از شام در ساعت 11 شب خوراکی های سبک مانند برش های سیب همراه با دارچین مصرف نمایید تا قبل از خواب احساس سیری داشته باشید.

نکات مهم برای کاهش وزن

در روز زمان های مشخصی برای خوردن وعده های غذایی انتخاب کنید.

سعی کنید هر روز در زمان های مشخصی غذابخورید.

زمان و محتوای صبحانه را با وعده های دیگرغذایی تنظیم نمایید.

ناهار را کامل تر و زودتر بخورید.

وعده شام را سبک تر در نظر بگیرید.

بعد از ساعت 7 شب و خوردن شام چیزی نخورید.

خواب خود را تنظیم کنید و 8 ساعت کامل بخوابید.

بیدار ماندن در شب ساعت داخلی بدن شما را تغییر می دهد و منجر به غذا خوردن در اواخر شب و در نتیجه چاقی می شود پس زودتر بخوابید.

45 دقیقه بعد از ورزش چیزی نخورید زیرا خوردن مواد غذایی بلافاصله بعد از ورزش سبب اضاف شدن وزن می شود اما خوردن غذا 45 دقیقه بعد از ورزش به جایگزینی گلیکوژن و ترمیم عضلاتبدن کمک می کند.