۰ نفر

5 ماده مغذی برای زنان

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۳۳
کد خبر: 437916
5 ماده مغذی برای زنان

نیازهای غذایی ما با افزایش سن تغییر می‌کنند. این موضوع، به‌ویژه درباره زنان صادق است. مراحل مختلف زندگی زنان ازجمله قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی نیازهای متفاوتی در آنها ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل بدن زنان در مراحل مختلف به ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی خاصی نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اما چه موادی باید به بدنتان برسانید؟ برای پاسخ به این سؤال، ادامه مطلب را بخوانید.

کلسیم

مصرف روزانه هزار میلی‌گرم کلسیم برای بدنتان مفید است. کلسیم سبب تقویت استخوان‌ها، قلب، عضلات و سلامت اعصاب می‌شود. به شکل طبیعی کلسیم در مواد غذایی مانند لبنیات، ماهی قزل‌آلا، سبزیجات سبز و مواد غذایی غنی‌شده پیدا می‌شود؛ اگر هم نتوانستید این مواد را تهیه کنید، قرص این ماده در داروخانه‌ها در دسترس است.

ویتامین D

برای زنانی که به‌ویژه در اقلیم‌های شمالی زندگی می‌کنند، مصرف ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد از این ویتامین در روز توصیه می‌شود. این ویتامین برای سلامت استخوان‌ها، قلب و سیستم ایمنی بدن مفید است اما مصرف خودسرانه و بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض داشته باشد. ماهی‌های چرب، تخم‌مرغ، مواد غذایی غنی‌شده، قرارگرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از مکمل‌های دی۳ از منابع تأمین این ویتامین در بدن است.

آهن

مصرف روزانه ۱۸میلی‌گرم (زنان باردار باید بیشتر از این میزان مصرف کنند) برای افزایش انرژی، سلامت گلبول‌های قرمز، تقویت سیستم ایمنی، سلامت باروری و بهبود عملکرد مغز توصیه می‌شود. گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لوبیا، نخودفرنگی، سبزیجات سبز و غلات کامل، سرشار از آهن است.

منیزیم

مصرف ۴۰۰‌میلی‌گرم منیزیم برای تشکیل استخوان، رشد جسمی و شناختی، بارداری سالم، تقویت استخوان‌ها، سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی و تنظیم قند خون مفید است. حبوبات، آجیل، دانه‌ها، غلات سبوس‌دار، غلات غنی‌شده و سبزیجات برگ سبز سرشار از این ماده هستند.

فولات

زنان باردار یا شیرده باید روزانه بیش از ۴۰۰میکروگرم از این ماده را به بدن خود برسانند؛ چراکه این ماده سبب رشد سالم جنین، جلوگیری از نقص هنگام تولد، مبارزه با افسردگی و متابولیسم پروتئین‌ها می‌شود. سبزیجات، اسفناج، جوانه‌ها، کلم بروکلی، لوبیا سبز، سیب‌زمینی و غذاهای غنی‌شده، این ماده را در خود دارند.