۰ نفر

تغییر شکل‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی شامل چیست؟

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 437733
تغییر شکل‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی شامل چیست؟

یک دکترای تربیت بدنی می‌گوید: تغییر شکل‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی شامل حدوداً ۱۰مورد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ‌مصطفی بهرامی، اظهار کرد: یکی از مهمترین حیطه‌های تربیت بدنی، حرکات اصلاحی است.

وی ادامه داد: پیشگیری و اصلاح تغییر شکل‌های جسمانی را که در اثر فقر حرکتی، عادات نامناسب رفتاری شامل ایستادن، نشستن، خوابیدن و راه رفتن و همچنین طریقه نگهداری وضعیت بدن و غیره به وجود می‌آید، مهمترین هدف حرکات اصلاحی است.

بهرامی تاکید کرد: وظیفه مربیان تربیت بدنی است که دانش خود را به صورت کاربردی در سطح جامعه به ویژه در محیط‌های آموزشی عرضه کرده و درصدد آموزش، پیشگیری، اصلاح انحرافات اسکلتی- عضلانی دانش‌آموزان برآیند.

این دکترای تربیت بدنی یادآور شد: البته براساس همین امر نیز تحقیقات متعددی در سطح کشور انجام گرفته و وضعیت بدنی افراد مورد تحقیق را به روشنی ترسیم کرده و برای اصلاح افراد ناهنجار آنان را به مراکز حرکات اصلاحی که در بسیاری از استان‌ها تاسیس شده هدایت و در نتیجه تا حدود زیادی در رفع و اصلاح آنها برآمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر شکل‌های اندام‌های فوقانی و تحتانی شامل افتادگی سر به جلو، گردی پشت، گودی کمر، کجی ستون فقرات، افتادگی شانه به سمت راست یا چپ، پای پرانتزی، پای ضربدری، کف پای صاف، کف پای گود و شست کج است.

بهرامی تاکید کرد: پس از تشخیص این عوارض در بین دانش‌آموزان باید بلافاصله با استفاده از راهکارهای آموزشی  برای رفع آن اقدام کرد.