۰ نفر

تزریق پلاسمای خون نجات یافتگان کرونا به بیماران در انگلیس

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 437413
تزریق پلاسمای خون نجات یافتگان کرونا به بیماران در انگلیس

اخیرا در انگلیس پزشکان پلاسمای خون افراد نجات یافته از بیماری کووید-۱۹ را به بدن افرادی‌که به تازگی به این بیماری مبتلا شده‌اند، تزریق کردند.

به گزارش اسکای، ۱۴ واحد اول پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از بیماری کرونا به چند بیمارستان در انگلیس منتقل شد تا آنها این پلاسماها را به بدن افرادی‌که اکنون با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، تزریق کنند. این کارآزمایی با هدف بررسی اثربخشی پلاسما به عنوان درمانی برای بیماری کووید-۱۹ صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پلاسما فرد نجات یافته از بیماری کووید-۱۹ سرشار از آنتی بادی است.پادتن یا آنتی‌بادی (antibody) نوعی پروتئین است که در دستگاه ایمنی بدن، در پاسخ به حضور آنتی‌ژن خاصی، تولید می‌شود و در خون به گردش درمی‌آید یا در محل تولید باقی می‌ماند تا به آنتی‌ژن (معمولاً اجسام بیگانه همچون باکتری و ویروس) حمله‌ور شود و آن را بی‌زیان سازد. اگر این عملیات سبب بهبودی بیماران شود سرویس سلامت همگانی انگلیس از آن در مقیاس گسترده استفاده خواهد کرد.

"گیل میفلین" (Gail Miflin) ، رئیس ارشد بخش خون و پیوند سرویس سلامت همگانی، گفت: خوشحالیم که بیماران به لطف سخاوتمندی اهداکنندگان، توانستند پلاسمای انها را دریافت کنند. ما در حال انجام یک کارآزمایی بالینی هستیم تا ببینیم انتقال خون چقدر مؤثر است و آرزو می‌کنیم هر بیمار سلامت خود را مجددا به دست آورد. تاکنون بیش از ۴۰۰ نمونه اهدایی جمع آوری شده است.