۰ نفر

مزیت‌های نوشیدن آب داغ

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲
کد خبر: 436876
مزیت‌های نوشیدن آب داغ

نوشیدن آب یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای حفظ سلامت بدن خود انجام دهید. به‌طور خاص، آب داغ برخلاف تصور بسیاری از افراد می‌تواند فواید بیشتری برای فرد مصرف‌کننده داشته باشد. اما این فواید چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری؛ آب داغ می‌تواند دستگاه گوارش را تسکین داده و فعال کند. نوشیدن آب داغ می‌تواند خطر ابتلا به یبوست را کاهش دهد، زیرا به گوارش سریع‌تر غذا نسبت به آب سرد یا گرم کمک می‌کند. به همین دلیل است که برخی افراد به نوشیدن چای برای تسکین ناراحتی معده خود علاقه دارند.

کمک به سم‌زدایی بدن

آب داغ به بدن در دفع سموم ازطریق عرق و ادرار کمک می‌کند. دمای بدن با مصرف آب داغ افزایش خواهد یافت که موجب تعریق می‌شود. از این‌رو شاید نیازی نباشد تا رژیم‌های غذایی سم‌زدایی مرسوم را دنبال کنید.

بهبود گردش خون

نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به درمان علائم آنفلوآنزا کمک کند. ضمن اینکه آب داغ می‌تواند به گردش بهتر خون نیز کمک کند. آب داغ به‌عنوان یک گشاد‌کننده رگ‌های خونی عمل می‌کند که به افزایش جریان خون منجر ‌می‌شود. عضلات شما نیز در نتیجه نوشیدن آب داغ شل می‌شوند که به جریان خون بهتر کمک می‌کند.

کمک به تسکین درد

برخی زنان در زمان مواجهه با کرامپ‌های قاعدگی از یک کمپرس داغ برای تسکین درد استفاده کرده و آن را روی شکم خود قرار می‌دهند. نوشیدن آب داغ نیز می‌تواند از درون بدن به تسکین درد کمک کند.

کمک به کاهش وزن

مواد غذایی بسیاری وجود دارند که مصرف آنها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اما آیا می‌دانستید که نوشیدن آب داغ نیز می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد؟ نوشیدن آب فراوان به واسطه احساس سیری و پیشگیری از پرخوری می‌تواند به کاهش کیلوهای اضافه بدن شما کمک کند. همچنین آب داغ دمای بدن را افزایش می‌دهد که می‌تواند نرخ سوخت‌وساز را افزایش داده و به کالری‌سوزی بیشتر کمک کند.

آبرسانی به پوست

مصرف آب ناکافی می‌تواند موجب خشکی، سفتی و پوسته‌پوسته شدن پوست شود. پوست خشک  نیز بسیار بیشتر مستعد بروز چین و چروک است.

تسکین احتقان بینی

چه احتقان بینی ناشی از یک سرماخوردگی باشد و چه از آلرژی‌های فصلی سرچشمه بگیرد، آب داغ می‌تواند به تسکین این شرایط کمک کند. نوشیدن آب داغ می‌تواند به کاهش غلظت مخاط و حرکت سریع‌تر آن کمک کند و در نتیجه، سرفه و فین کردن کارایی بیشتری در رفع احتقان خواهند داشت. استنشاق بخار آب نیز می‌تواند به شل شدن مخاط کمک کند.

تسکین گلودرد

آب داغ یک درمان طبیعی عالی در زمان سرماخوردگی است. آب داغ به شل شدن مخاط غلیظ ترشح شده توسط غشاهای مخاطی و دفع آن از دستگاه تنفسی کمک می‌کند.