۰ نفر

رفع سریع درد مفاصل با زنجبیل +عکس

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۵۳
کد خبر: 435461
رفع سریع درد مفاصل با زنجبیل +عکس

یکی از هزاران خواص دارویی زنجبیل درمان درد مفاصل است، با استفاده از گیاه دارویی مفیدی مثل زنجبیل درد مفاصل را می توانید تسکین دهید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، زنجبیل یک نوع گیاه بومی و گلدار است و در کشورهای آسیایی، آفریقای غربی و کارائیب رشد می کند. زنجبیل بیشتر به عنوان ادویه ای معطر و منحصر به فرد شناخته می شود اما از دیرباز تا کنون به عنوان داروی سنتی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر خواص مفید زنجبیل برای کسانی که مبتلا به آرتروز و آرتریت التهابی مانند روماتیسم و آرتریت دژنراتیو هستند ، اثبات شده است.

برخی خواص قابل توجه زنجبیل :

 براساس مطالعات آزمایشگاهی مزایای زنجبیل از چندین ترکیب مختلف چون زنجفیل و شوگاول برگرفته شده است. این ترکیبات دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که علاوه بر آرتریت ، برای درمان بیماری های گوارشی و قلبی حتی سرطان نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

به نظر می رسد خاصیت ضد التهابی زنجبیل در درمان انواع آرتروز نیز موثر می باشد. ترکیبات موجود در زنجبیل می تواند COX2 را مهار کند و مانند داروهای آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک عمل کند.

زنجبیل برای درد مفاصل

زنجبیل چگونه عمل می کند ؟

التهاب یک نوع پاسخ ایمنی بدن است که باعث بهبودی زخم ها می شود و با عفونت ها مبارزه خواهد کرد ، به عبارتی دیگر التهاب فرآیندی خود محافظتی است که گلبول های سفید خون را برای مبارزه با عفونت ها و باکتری ها آزاد خواهد کرد. هدف اصلی و درمانی زنجبیل برای آرتروز ، به حداقل رساندن ناراحتی ناشی از آن است زیرا در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد.

بر اساس شواهد و مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به آرتروز انجام شد، نشان داده شد افرادی که مبتلا به استئوآرتریت بوده اند و زنجبیل مصرف کرده اند در مقایسه با افراد مبتلای دیگر 30 درصد کاهش درد و 22 درصد کاهش ناتوانی داشته اند زیرا زنجبیل از نظر اثربخشی با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن قابل مقایسه خواهد بود.

براساس نتایج تحقیقی جدیدتر، زنجبیل توانایی کاهش مواد شیمیایی التهاب زا تولید شده توسط بدن را دارد، التهابی که خود یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است. بررسی ها ثابت کرده است که این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک که یک ترکیب طبیعی مورد استفاده در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) درمان دارویی آرتروز است کمک می کند. اسید سالیسیلیک جزو ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.

اکثر مطالعات فعلی حاکی از فواید زنجبیل هستند اما در برخی از مطالعات اثری از فواید درمانی زنجبیل برای تسکین درد و کاهش التهاب در آرتروز موجود نمی باشد ، با این وجود پاسخ قطعی به اثرات درمانی زنجبیل نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

درمان درد مفاصل

روش هایی برای گنجاندن زنجبیل به رژیم غذایی :

کارشناسان توصیه می کنند که موثرترین راه برای دستیابی به فواید زنجبیل مصرف مکمل آن بصورت روزانه و به مقدار 100-225 میلی گرم می باشد. بهتر است قبل از مصرف مکمل های زنجبیل با پزشک نیز مشورت کنید زیرا ممکن است که با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین (کومادین) تداخل داشته باشد. اگر ترجیح می دهید که از مکمل ها استفاده نکنید می توانید آن را بصورت تازه، خشک شده و ترشی به رژیم غذایی خود بیفزایید . در ادامه مطلب روش هایی را برای استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی برای شما آورده ایم :

1. زنجبیل یکی از ادویه های اصلی مورد استفاده در غذاهای آسیایی است و آن را می توان در غذاهای آماده تایلندی مانند مرغ زنجبیلی یافت.

2. پودر زنجبیل را می توان به غذاهای گیاهی نیز اضافه کرد تا عطر و طعمی تند به غذا داده شود.

3. ریشه زنجبیل تازه را می توان درون سوپ رنده کرد و یا همراه سیب زمینی سرخ کرده مصرف کرد.

زنجبیل برای مفاصل

4. برای معطر کردن چای نیز می توان از زنجبیل تازه یا پودر آن استفاده کرد.

5. استفاده از شربت زنجبیل در نوشیدنی های خنک نیز بسیار مفید و پرکاربرد است.

چنانچه پیش از این هم گفتیم زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی عامل التهاب مفاصل را کاهش دهد و داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است که شایع ترین آنها ناراحتی معده و سوزش دهان میباشد.