۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

معرفی 6علائم جدید ویروس کرونا

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۵:۴۵
کد خبر: 435251
معرفی 6علائم جدید ویروس کرونا

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، با توجه به اینکه تمام بیمارانی که از کووید-19 رنج می‌برند دارای علائمی مانند تب، تنگی نفس و سرفه هستند، برخی افراد علائم دیگری همچون سردرد، گلودرد، درد ماهیچه، از دست دادن حس بویایی و چشایی و... را نیز تجربه می‌کنند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش نیویورک تایمز، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تنها سه علائم تب، سرفه و تنگی نفس را برای ابتلا به ویروس کرونا معرفی کرده بودند. اما با تکرار مشاهدات پزشکان هنگام معالجه هزاران بیمار مبتلا به این ویروس، مرکز بهداشتی فدرال در ماه جاری وب‌سایت خود را با شش شناسه جدید دیگر به روز کرد.

به گفته پزشکان و محققان، در حالی که افرادی که به صورت جدی از ابتلا به ویروس کرونا بیمار می‌شوند در وهله اول مشکل حاد تنفسی را تجربه می‌کنند، اما سایر علائم بیماری به صورت گسترده‌ای در میان آنها می‌تواند متفاوت باشد.

لیست علائم اصلاح شده اخیر تا حدودی با علائم معرفی شده از سوی سازمان بهداشت جهانی متفاوت است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید شایع‌ترین علائم آن تب، سرفه خشک و احساس خستگی است. همچنین، به گفته این سازمان، برخی بیماران ممکن است احساس درد، گرفتگی بینی، گلو درد یا اسهال را نیز داشته باشند. "این علائم معمولا خفیف است و به تدریج شروع می‌شود."

هر دو سازمان توصیه می‌کنند در صورت بروز اشکال در تنفس یا درد مداوم یا فشار در قفسه سینه، فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشند.

مرکز C.D.C. همچنین می‌گوید اگر افراد دچار سرگیجه ناگهانی، عدم توانایی در هوشیار کردن فرد و تغییر رنگ لب یا صورت به رنگ متمایل به آبی شدند، باید سریع به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

در ادامه، علائم معرفی شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را مشاهده می‌کنید؛

تب

سرفه

تنگی نفس

لرز

لرز مکرر و احساس سرما

درد ماهیچه

سردرد

گلودرد

از دست دادن حس بویایی یا چشایی

WhatsApp Image 2020-04-29 at 6.55.57 AM