۰ نفر

نقوی حسینی: مقابله با کرونا به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۰۳
کد خبر: 431793
نقوی حسینی: مقابله با کرونا به همکاری دولت و مجلس نیاز دارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مقابله با کرونا به همکاری دولت و مجلس و همه ارکان نظام نیازمند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: باید برای مقابله با کرونا برنامه ویژه و خاصی داشت که این به همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی همه ارکان نظام نیاز دارد. اگر امروز کشور را حداقل به مدت یک ماه کامل قرنطینه نکنیم بعدها با خسارات بیشتری روبه‌رو هستیم منتهی قرنطینه کل کشور به مقدمات و تدارکات زیادی نیاز دارد.

وی توضیح داد: بسیاری از مشاغل به صورت روزانه درآمد کسب می‌کنند؛ یعنی اگر کار آنها تعطیل باشد درآمدی نخواهد داشت. از آن طرف اقشار آسیب‌پذیر و یارانه‌بگیر در شرایط فعلی باید مورد حمایت قرار گیرند به ویژه جامعه کارگری که درآمد و زندگی‌شان به فعالیت بنگاه‌های اقتصادی وابسته است که وقتی تعطیل شوند آنها هم امکان پرداخت حقوق ندارند. اینها همه نشان می‌دهد که باید مجلس شورای اسلامی و دولت دست به دست هم داده و تدارک مناسبی را برای اداره زندگی مردم پیش‌بینی کنند.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در برخی شهرها همچون تهران مردم به خطرات انتقال ویروس کرونا کم توجه هستند که عواقبی خواهد داشت. اگر این کم‌توجهی‌ها ادامه پیدا کند کشور سال‌ها درگیر کرونا خواهد ماند.

نقوی حسینی در پایان گفت: البته ما در همین شرایط با تحریم‌هایی مواجه هستیم که مقابله با کرونا را با مشکل مواجه می‌کند ما به دارو و لوازم بهداشتی برای تامین نیازهای مردم احتیاج داریم که اینها همه تحریم هستند یا این‌که با تحریم صادرات و واردات و تامین کالاها روبه‌رویم که همه بر روی قرنطینه کامل و مبارزه با کرونا تاثیر می‌گذارد.