۰ نفر

افرادی که دیسک کمر دارند؛ بخوانند

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبر: 431318
افرادی که دیسک کمر دارند؛ بخوانند

دیسک کمر یکی از بیماری های بسیار رایج در میان زنان و مردان است. عمدتا بیشتر راهکار های مراقبتی برای مدارا کردن با بیماری دیسک کمر انجام ورزش های مختلف یا حمل نکردن وسایل سنگین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، همه بیماران و پزشکان تمام تلاش خود را می کنند که این بیماری تا مرحله رسیدن به عمل جراحی پیشرفت نکند. مهم ترین چیزی که می تواند در مقابله و حتی پیشگیری از دیسک کمر موثر باشد سبک زندگی فرد است. در این مطلب قرار است با هم اصلی ترین راهکار حفظ سلامت و ساده ترین نکات مربوط به آن را یاد بگیریم و در زندگی روزمره خود از آن ها استفاده کنیم.

مهم ترین وسایل خانه که در بهبود بیماری دیسک کمر موثر هستند، کدامند؟

شاید کمی برایتان عجیب باشد اما واقعیت این است که بیشتر وسایلی که در طول روز با آن ها در ارتباط هستیم می توانند در جلوگیری از انواع دیسک ها و حتی پیشگیری از حاد شدن وضعیت بیماری موثر باشند. به این ترتیب تمامی وسایلی که رابطه مستقیم با نشستن، قرار گرفتن زاویه گردن، ایستادن، خم و راست شدن، خوابیدن و راه رفتن ما دارند، می توانند در بهبود وضعیت بیماری دیسک و حتی آرتروز موثر باشند.

استفاده از تشک طبی مناسب، بهترین گزینه برای جلوگیری از دیسک کمر

سبک زندگی سالم، درمان همه بیماری هاست و عموما افراد در رعایت این عامل سهل انگاری می کنند. به همین دلیل آمار افراد مبتلا به دیسک های کمر و گردن، چاقی یا بیماری های دیگر روز به روز افزایش می باید. طرز صحیح راه رفتن و نشستن مهم ترین عاملی است که در جلوگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها خصوصا دیسک کمر و گردن نقش مهمی ایفا می کند. نحوه خوابیدن، زاویه گردن هنگام نشستن، تماشای تلویزیون یا کار کردن جزو مواردی است که باید به آن ها توجه کافی صورت گیرد.

استفاده از تشک طبی استاندارد، میز کار با ارتفاع مناسب، صندلی هایی با طراحی صحیح و ارگونومیک جزو مهم ترین وسایلی هستند که باید در انتخاب آن ها دقت لازم انجام شود. تشک و بالش از  جمله وسایلی هستند که بدن ما بیش از 8 ساعت در شبانه روز روی آن بی حرکت قرار می گیرد. پس فراموش نکنیم که صرف هزینه کافی برای این موارد جزو چیز هایی است که سلامتی ما را در پی خواهند داشت.

آیا مبل شنی برای افرادی که دیسک کمر دارند مناسب است؟

مبل شنی یکی از جدید ترین کالاهایی است که به تازگی در دکوراسیون خانه ها از آن استفاده می شود. با وجود اینکه مبل های شنی ظاهر بسیار راحتی دارند اما آیا استفاده از آن برای افرادی که دچار عارضه دیسک کمر هستند هم پیشنهاد می شود؟

طراحی های مبل های شنی گوناگون است؛ اما اصلی ترین چیزی که برای داشتن یک مبل شنی اهمیت دارد، راحتی و ارگونومیک بودن آن است. مبل های شنی استاندارد به گونه ای طراحی می شوند که دارای رویه صاف و وسط گود باشند.

البته فراموش نکنید مهم ترین چیزی که باید در نظر گرفته شود نحوه نشستن صحیح روی این مبل ها یا هر صندلی دیگر است. شما نیز می توانید این صندلی های دکوراتیو را در رنگ های مختلف با توجه به دکوراسیون فضایی که دارید سفارش بدهید.

اگر دیسک کمر دارید این موارد را در لیست خرید لوازم خانه قرار بدهید

توجه به خم و راست شدن، میزان فشار وارد شده به کمر و زانو و همچنین زاویه آن ها جزو مهم ترین مواردی است که بیماران مبتلا به دیسک کمر باید آن را رعایت کنند. عمدتا در این شرایط کمر نباید تا جای ممکن خم شود. خصوصا بیمارانی که دیسک آن ها در مرحله حاد و دردناک قرا دارد به هیچ عنوان نمی توانند کمر خود را خم کنند. در این زمان اهمیت حضور وسایل استاندارد و همچنین لوازمی که استفاده از آن ها برای بیماران راحت باشد، به خوبی احساس می شود.

یکی دیگر از مهم ترین وسایلی که برای آن دسته از افرادی که از کمر درد رنج می برند پیشنهاد می شود، استفاده از جالباسی ایستاده است که برای خانه همه سالمندان و بیماران مبتلا به دیسک و آرتروز بسیار ضرورت دارد. طراحی جالباسی های جدید به گونه ای است که هر فردی با هر دکوراسیون و سلیقه ای که دارد می تواند از آن ها استفاده کند. از دیگر مزیت های جالباسی های ایستاده کم جا بودن آن هاست که این امکان را دارد تا داخل دیوار و همراه با جاکفشی و آینه نیز طراحی شود.

ضروری ترین لوازم منزل را استاندار بخرید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دیسک کمر دارید یا می خواهید از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید حتما در خرید لوازم منزل خود تجدید نظر کنید. این روز ها علاوه بر زیبایی ظاهری باید طراحی استاندارد وسایلی که شبانه روز با آن ها در ارتباط هستیم را در نظر بگیریم. فروشگاه اینترنتی بلج، یکی از معتبر ترین سایت های اینترنتی در زمینه  فروش بهترین برندهای انواع تشک، سرویس خواب و کالاهای چوبی است که در انتخاب محصولات خود زیبایی و سلامت را با هم در نظر می گیرد. شما می توانید همین حالا از وبسایت این مجموعه به صورت آنلاین، استاندارد ترین لوازم مورد نیاز خود را سفارش بدهید.