۰ نفر

احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۴
کد خبر: 423114
احتمال تاثیر داروی ابولا در مقابله با کروناویروس

دانشمندان پی بردند داروی ابولا که در مقابله با برخی از کروناویروس ها موثر بوده است احتمالا در مقابله با کروناویروس جدید موسوم به COVID-19 هم موثر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، داروی Remdesivir در سال ۲۰۱۴ در واکنش به اپیدمی ویروس ابولا در غرب آفریقا تولید شد.

«متیوس گوته»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آلبرتا کانادا، در این باره می‌گوید: «ما می‌دانیم که این دارو در مقابله با برخی کروناویروس ها نظیر MERS (سندروم تنفسی خاورمیانه) و SARS (سندروم شدید تنفسی حاد) مؤثر بوده و می‌دانیم که کروناویروس جدید بسیار شبیه SARS است. از این‌رو من بسیار در مورد نتایج داروی remdesivir در مقابله با COVID-19 خوش بین و امیدوار هستم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد احتمالاً remdesivir یکی از بلوک‌های ساختاری طبیعی را در سنتز RNA تقلید می‌کند که برای تکثیر ژنوم ویروس لازم است. زمانی که این دارو در زنجیره در حال رشد RNA گنجانده می‌شود ویروس دیگر قادر به تکثیر نخواهد بود.»

انتظار می‌رود نتایج مربوط به آزمایش داروی remdesivir در درمان بیماران مبتلا به COVID-19 تا پایان ماه آوریل (۱۰ اردیبهشت) مشخص شود.

گزارش اخیر در مورد مصرف این دارو نشان می‌دهد بیماران مبتلا به COVID-19 که در روز هفتم بیماری شأن remdesivir دریافت کرده بودند شاهد بهبود چشمگیری در روز بعد بوده و در نهایت بهبود کامل یافته‌اند.

معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی دکتر «بروس آلیوارد» هم در کنفرانس خبری اخیر اعلام کرد که remdesivir تنها داروی قابل دسترس است که در مقابله با COVID-19 مؤثر است.