۰ نفر

بیماران سکته مغزی با این روش بهبود می‌یابند

۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱:۳۰
کد خبر: 423112
بیماران سکته مغزی با این روش بهبود می‌یابند

نتایج یک پژوهش حاکی از آن است، گوش دادن به موسیقی به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا با تحریک مغز و بالا بردن روحیه خود بهبود پیدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد گوش دادن به موسیقی و نواختن سازهای موسیقی به بیماران سکته مغزی برای بهبود کمک می‌کند. 

مطالعه در بخش سکته و توانبخشی بیمارستان ادن‌بروک در انگلیس نشان داد، سازهای موسیقی با بهبود شناختی همراه هستند، روحیه بیماران را تغییر می‌دهند و به بهبود و تمرکز آنها کمک می‌کنند.

این پژوهش همچنین بیانگر آن است، گوش دادن به موسیقی به بیماران سکته مغزی کمک می‌کند تا با تحریک مغز و بالا بردن روحیه خود، بهبود پیدا کنند.

سکته مغزی یکی از دلایل اصلی ناتوانی در انگلیس است و باعث بروز مشکلات در مهارت‌های حرکتی می‌شود و افراد مبتلا را از لحاظ روحی ظعیف می‌کند.

در این مطالعه مشخص شد که گوش دادن به موسیقی و نواختن سازهای مختلف باعث افزایش روحیه عمومی بیماران شده و به آنها در تمرکز کمک می‌کند.

 الکس استریت، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: گوش‌دادن روزانه به موسیقی در  مراحل اولیه بهبودی از سکته مغزی شیوه‌ ارزشمندی برای افزودن به درمان این بیماران است، به خصوص اگر سایر اشکال فعال بازتوانی هنوز در دسترس نباشد.

سکته مغزی اثرات مخربی در درازمدت برای مبتلایان دارد و باعث می‌شود که بسیاری از افراد در انجام کارهای ساده ناتوان باشند.

این اثرات همچنین می‌تواند تأثیر بزرگی بر روی بیماران داشته باشد، احساس عصبانیت، اضطراب یا افسردگی بعد از سکته مغزی رایج است.

این تحقیق توسط الکس استریت از دانشگاه آنگلیا انجام شد و جلسات موسیقی درمانی نورولوژیک (NMT) در کنار فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و روانشناسی بالینی برای مبتلایان به سکته مغزی اجرا شد و نتیجه مثبت داد.