۰ نفر

عطسه و آبریزش بینی نشانه‌های کرونا نیستند

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 420991
عطسه و آبریزش بینی نشانه‌های کرونا نیستند

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: عطسه و آبریزش بینی از نشانه‌های کرونا نیستند و می‌توانند ناشی از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایرج خسرونیا   با بیان افراد مسن با مشاهده علایم آنفلوآنزا یا کرونا سریع به پزشک مراجعه کنند، افزود: افراد جوان شاید آلوده به ویروس کرونا باشند و علامتی از وجود این بیماری را نداشته باشند، اما در تماس با افراد مسن ممکن است آنها درگیر این بیماری شوند، بنابراین رفت وآمدهای غیر ضروری باید حذف شود.

وی ادامه داد: اگر افراد مسن دارای علایمی مانند سرفه خشک و ضعف و بدن درد هستند باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورتی که این افراد مبتلا به ویروس کرونا شوند و به مراکز درمانی در نظر گرفته شده مراجعه نکنند و تحت درمان قرار نگیرند ممکن است، طی سه روز فوت کنند.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: یک از راه های ابتلای به ویروس کرونا رد و بدل کردن پول یا استفاده از کارت های بانکی است زیرا ممکن است پول یا این نوع کارت ها به دلیل دست به دست شدن زیاد به ویروس کرونا آلوده شده باشد و به دلیل تماس مستقیم با دست ها، راه انتقال این بیماری باشد، بنابراین همه توجه داشته باشند که حتما موقع استفاده از کارت بانکی و رد و بدل کردن پول توصیه های ایمنی مانند استفاده از دستکش و ضد عفونی کردن دست ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بهترین راه برای مقابله با کرونا رعایت اصول بهداشتی و کنترل رفت و آمدها است و همه دقت داشته باشند از رفت و آمدهای غیر ضروری و یا مشکوک و حضور مکان های که پرجمعیت سینماها و نیز کشیدن قلیان خودداری کنند.

خسرونیا گفت: عطسه و آبریزش بینی از نشانه های کرونا نیست و افراد با داشتن این علایم به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، شاید دچار سرما خوردگی و یا آنفلوآنزا شده باشند که برای درمان ابتدا در خانه استراحت کنند و مایعات گرم بنوشند و سپس در صورت بهبود نیافتن به پزشک مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص استفاده از لباس های خارجی  موسوم به تاناکورا (دست دوم) نیز گفت :به صورت کلی این نوع لباس ها، لباس هایی است که یا متعلق به مرده ها یا افراد آلوده به برخی بیماری ها یا افراد ثروتمند است و به دلیل اینکه این لباس ها اتوکشی می شوند و چند ساعت یا چند روز برای رسیدن به مقصد در راه هستند و امکان اینکه بیماری کرونا را منتقل کند، وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: اما باید توجه کرد به صورت کلی استفاده از این نوع لباس ها ممکن است بیماری های دیگر میکروبی، حساسیتی و پوستی را ایجاد کند، بنابر این بهتر است از استفاده از این لباس ها خودداری شود.

 تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.