۰ نفر

آیا روغن ماهی می‌تواند اگزما را بهبود بخشد؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۲۰
کد خبر: 414841
آیا روغن ماهی می‌تواند اگزما را بهبود بخشد؟

بسیاری از افراد با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می کنند و یکی از رایج ترین مشکلات پوستی را می توان اگزما دانست. به گفته پزشکان ، محققان و برخی از متخصصان می توان به برخی از درمانهای طبیعی برای مبارزه با اگزما متکی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، روغن ماهی می تواند برای پوست بسیار مثبت و مفید باشد. آمارهای منتشر شده از لکه های پوستی ملتهب ، خارش دار ، قرمز ، ترک خورده و آسیب دیده، نشان می دهد که حدود 31.6 درصد از کل افرادی که در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می کنند با کمک درمانهای روغنی بهبود یافته اند.

خوشبختانه ، داروهای این بیماری به راحتی در دسترس همه قرار می گیرند. این درمانها شامل داروهای معمول خوراکی ، کرم های دارویی و حتی تزریق می شود. با این حال ، برخی از افرادی که به اگزما مبتلا هستند ، هنوز به دنبال روشی طبیعی تر برای رفع علائم آزار دهنده بیماری هستند.

یکی از چنین گزینه های طبیعی محبوب برای درمان افراد مبتلا به اگزما، روغن ماهی است که به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی بسیار قدرتمند است. اگزما یک بیماری التهابی شایع است که روی پوست تأثیر می گذارد و با علایم نامطلوب خود معروف است که می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر منفی بگذارد.

 در صورت عدم درمان، این بیماری  می تواند منجر به ضایعات پوستی و پوسته پوسته شدن شدید شود. این مشکل حتی می تواند بر خواب ، روحیه و حتی عزت نفس ما نیز تأثیر منفی بگذارند. یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که مبتلا به این بیماری هستند ، بیشتر از سایرین دچار افسردگی می شوند.تحقیقات همچنان ادامه دارد ، اما براساس داده هایی که تاکنون در اختیار داریم روغن ماهی می تواند منجر به بهبود مشکلات پوستی شود.