۰ نفر

امگا-۶ در چه غذاهایی وجود دارد؟

۵ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 412396
امگا-۶ در چه غذاهایی وجود دارد؟

امگا-۶یک اسید چرب غیراشباع بوده که در غذاهای متنوعی یافت می‌شود. این اسیدها برای فعالیت بدن بسیار ضروری هستند و بدن نمی‌تواند خودش آنها را بسازد از همین رو باید آن‌ها از طریق غذاهای مختلف بدست آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، برخی از غذاهایی که بیشترین میزان امگا-۶ را دارند عبارتند از:

گردو
گردو یکی از انواع محبوب و مورد علاقه آجیل‌ها بشمار می‌رود که حاوی مواد مغذی مانند فیبر و مواد معدنی مثل منگنز، مس، فسفر و منیزیم است. گردو می‌تواند به عنوان یک میان وعده یا روی سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

روغن کاجیره
روغن کاجیره یک روغن معروف برای آشپزی است که از دانه کاجیره به دست می آید. مانند سایر روغن‌های گیاهی، کاژیره نیز سرشار از چربی‌های غیراشباع است که می‌تواند به سلامت قلب کمک کند. روغن کاژیره به دلیل طعم طبیعی و خوب می‌تواند برای سرخ کردن، پخت و پز و حتی در سالاد استفاده شود.

توفو
توفو از دلمه شدن شیر سویا و فشار دادن و قالب گیری آن تهیه می‌شود. هرکدام از قالب‌های توفو سرشار از مواد مغذی، پروتئین، آهن، کلسیم و منگنز است. اضافه کردن توفو به وعده‌های غذایی برای سلامتی بسیار مفید است.

دانه آفتابگردان
دانه آفتابگردان از گل آفتابگردان گرفته شده که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند سلنیم و ویتامین E بوده که هر دو به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و موجب محافظت در برابر آسیب سلولی، التهاب و بیماری‌های مزمن می‌شود. با طعم آجیل مانند و حالت تردی که این دانه‌ها دارند، یک گزینه مناسب برای میان وعده و استفاده روزانه در غذاها است.

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی
که از بادام تفت داده شده تهیه می‌شود٬ نه تنها غنی از چربی‌ و پروتئین است بلکه حاوی نیاسین، منگنز، ویتامین E و منیزیم می‌باشد.