۰ نفر

نگاهی به فواید مهم آووکادو برای بدن

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبر: 412132
نگاهی به فواید مهم آووکادو برای بدن

مصرف آووکادو از دید بسیاری از افراد سرشار از خواص متعدد است اما برخی از افراد هستند که اطلاعات چندانی درباره آووکادو ندارند و بر همین اساس به نکاتی مهم درباره آووکادو می پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مصرف آووکادو می تواند برای شما با ویژگی های مثبت پرشماری همراه باشد که حتی فکرش را هم نمی کردید:

آووکادو باعث افزایش جذب فیبر در بدن شما می شود

میوه ها ، سبزیجات و حبوبات حاوی فیبر بالایی هستند و آووکادو نیز از این قاعده مستثنی نیست.یک وعده آووکادو متوسط کم کربوهیدرات است ، اما حاوی سه گرم فیبر است.مصرف فیبر بالاتر ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش دهد."

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

گفته می شود که آووکادو با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.آووکادو سرشار از پتاسیم و کم سدیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند و خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را کاهش می دهد. هنگامی که رژیم کم سدیم و رژیم پتاسیمی بالاتر مصرف شود ، سدیم از دست رفته از طریق ادرار و کاهش فشار خون افزایش می یابد.

سلامتی چشم شما را بهبود می بخشد

چه کسی تصور می کرد که آووکادو به طور بالقوه می تواند سلامت چشم شما را در شرایط عالی نگه دارد؟ یک مطالعه در سال  2017 نشان داد که مصرف آووکادو باعث بهبودی شناخت و بینایی افرادی می شود که روزانه یک آووکادو مصرف می کنند. آووکادو حاوی آنتی اکسیدان لوتئین است. لوتئین در پیشگیری از بیماری های چشمی وابسته به سن و ارائه بهبود عملکرد شناختی نقش دارد.