۰ نفر

با این روش‌ها قدرت مغز خود را افزایش دهید

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸
کد خبر: 412128
با این روش‌ها قدرت مغز خود را افزایش دهید

جنی والس ، پزشک متخصص مغز و اعصاب و عضو برنامه بررسی آسیب های مغزی بیمارستان توانبخشی بورک می گوید ، در حالی که هیچ گلوله نقره ای برای تقویت قدرت مغز وجود ندارد ، تنظیم عادات خوب اجتماعی ، جسمی و تغذیه ای ، کلید اصلی ارتقاء سلامت شناختی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، فعالیتهای  ذهنی مانند خواندن کتاب یا بازی های ویدئویی که شامل حرکت یا واقعیت مجازی است می تواند به تحریک مغز کمک کند ، اما دکتر والس انتخاب های سبک زندگی مانند غذا خوردن درست و تداوم یک تقویم اجتماعی کامل را نیز از مهمترین روشهای افزایش قدرت مغز می داند.

وقت خود را با عزیزانتان سپری کنید

با دوستان خود تماس بگیرید و حداقل یک شب در هفته یکدیگر را ملاقات کنید. گذراندن وقت با کیفیت در کنار دوستان و خانواده می تواند شگفتی هایی چشمگیر در بخش شناختی مغز شما ایجاد کند.در حقیقت ، Healthybrains.org گزارش می دهد که افرادی که تعامل اجتماعی بیشتری دارند ، کمترین سرعت کاهش حافظه را تجربه می کنند. این موضوع به دلیل داشتن یک سیستم پشتیبانی که به کاهش استرس ، مبارزه با افسردگی و تقویت تحریک فکری کمک می کند، رخ می دهد.

رژیم غذایی مدیترانه ای را امتحان کنید

در اینجا به پروتئین های لاغر کننده ، سبزیجات کم نشاسته و میوه ها می رسیم.دکتر والس می گوید ، رژیم مدیترانه ای گزینه خوبی برای هر فردی است که به دنبال تقویت سلامت شناختی خود باشد. به نظر می رسد که این روش باعث کاهش التهاب ، محافظت در برابر آسیب سلولی ، کاهش فشار خون و همچنین افزایش کلسترول مثبت می شود که همگی باعث تقویت مغز سالم می شوند.

اگر مسیر مدیترانه ای هدف شما نیست ، به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی مناسب به خوبی افزایش تعادل و کنترل کالری بدن شما را بر عهده می گیرد و به طور کلی می تواند در سلامت کلی مغز نقش محافظتی داشته باشد.

در مورد ویتامین ها و مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید

اگر شما یک رژیم غذایی متعادل را حفظ می کنید ، در مسیر صحیح مدیریت سلامت شناختی خود هستید اما اگر پزشک معالج شما به دلیل کمبودهای غذایی توصیه به مصرف مکمل ها کند با گوش دادن به توصیه پزشم می توانید سلامت شناختی خود را ارتقاء دهید. بر این اساس سعی کنید اطمینان حاصل کنید که از دستورات پزشک پیروی می کنید.

 مدیتیشن انجام دهید

مراقبه بر عملکردهای شناختی به ویژه بر توجه ، حافظه ، تسلط کلامی و انعطاف پذیری شناختی تاثیر گذار است. به خصوص اگر به آرامش درونی شما کمک کند.

به اندازه کافی بخوابید

بسیاری از مطالعات رابطه بین اختلال خواب (مانند خواب تکه تکه شده و تنفس مختل شده) و افت شناختی و زوال عقل را نشان داده اند.از آنجا که خواب برای یکپارچه سازی حافظه بسیار مهم است، پیشنهاد می شود به خواب خود توجه بیشتری داشته باشید.