۰ نفر

3رفتار اشتباه افرادی که از لنز استفاده می‌کنند

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۳
کد خبر: 412127
3رفتار اشتباه افرادی که از لنز استفاده می‌کنند

افرادی که از لنزهای زیبایی یا پزشکی برای چشمهای خود استفاده می کنند باید بیش از دیگران مراقب سلامت چشمهای خود باشید. بی توجهی به ای موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، سلامت چشم افرادی که از لنز استفاده می کنند می تواند با کمی بی توجهی به خطر بیفتد:

شما قبل از دست زدن به لنز دستان خود را شستشو نمی دهید

همیشه دستان خود را با آب و صابون بشویید. حتی دست های تمیز میکروب هایی را نیز به همراه خواهد داشت ، اما شستن این اطمینان را به شما می دهد که باکتری های کمتری در چشم خود داشته باشید.

شما برای تمیز کردن لنزها از آب شیر استفاده می کنید

اگر فراموش کرده اید مایع لنز بخرید از سرم شستشو به طور موقت برای پر کردن جای لنز استفاده کنید، اما هرگز از آب شیر استفاده نکنید. کریستوفر جی کوئین ، بینایی سنج می گوید ، آب شیر به اندازه کافی تمیز به نظر می رسد ، اما پر از میکروارگانیسم های مضر است که می تواند چشم شما را آلوده کرده و باعث کاهش بینایی شود. کوین می گوید شستشو با آب شیر باعث ایجاد خطر ابتلا به کراتیت Acanthamoeba می شود که یک عفونت جدی چشم  است.

شما همیشه از همان لنز استفاده می کنید

شاید لنزهای ماهیانه استفاده کنید و شاید لنزهای سالیانه. با این وجود باید همیشه مراقب تاریخ انقضای لنز خود باشید. بسیاری از افراد به تاریخ لنز خود بی توجهند و در نتیجه با مشکلاتی متعدد درباره سلامت چشم خود مواجه می شوند.