۰ نفر

آیا واقعا مصرف سبزیجات به کاهش وزن کمک می‌کند؟

۲۵ دی ۱۳۹۸، ۵:۰۳
کد خبر: 409783
آیا واقعا مصرف سبزیجات به کاهش وزن کمک می‌کند؟

خوردن سبزیجات بیشتر فقط برای از دست دادن یا حفظ وزن مفید نیست. فیبر موجود در سبزیجات با جلوگیری از یبوست و نفخ به بهبود هضم غذا کمک می کند و به شما کمک می کند احساس سبکی کنید. مواد مغذی موجود در سبزیجات به شما انرژی می دهند و آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از بیماری کمک می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مواد مغذی موجود در سبزیجات به شما انرژی می دهند و آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از بیماری کمک می کنند.

برای لاغری در روز باید چه مقدار سبزیجات مصرف کنم؟

برای کاهش وزن فیبر و مقدار زیاد آب موجود در سبزیجات به ما کمک می کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشیم. ما می دانیم که سبزیجات خطر ابتلا به هر بیماری مزمن را کاهش می دهند ، بنابراین هر چه بیشتر مصرف شود بهتر است. یک فنجان سبزیجات خام یا نصف لیوان سبزیجات پخته شده به عنوان یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. بنابراین حداقل دو فنجان سبزیجات پخته شده یا چهار فنجان سبزیجات خام (مثل سالاد) را با ناهار خود میل کنید و دو فنجان سبزیجات پخته شده یا چهار فنجان سبزیجات خام را همراه با شام میل کنند.

کدام یک از سبزیجات برای کاهش وزن بهترین هستند؟

تمام سبزیجات که نشاسته ای نیستند برای کاهش وزن عالی عمل می کنند، زیرا شما می توانید با کمترین کالری به اندازه دلخواه میل کنید. به دنبال سبزیجات سالادی مانند کلم و اسفناج و همچنین کلم بروکلی ، گل کلم ، هویج ، فلفل دلمه ای، خیار ، کدو سبز ، قارچ ، کرفس و پیاز بروید.

حتماً ترکیبی از سبزیجات پخته و خام را میل کنید. می توانید اسفناج را به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید ، سبزیجات یا هوموس را به عنوان میان وعده میل کنید ، و از بروکلی و گل کلم تفت داده برای شام استفاده کنید. حداقل 5 نوع میوه و سبزیجات در روز برای مصرف بهینه آنتی اکسیدان را در نظر بگیرید.