۰ نفر

ادویه‌های جنوب راه حل سرماخوردگی

۱۹ دی ۱۳۹۸، ۴:۴۲
کد خبر: 408269
 ادویه‌های جنوب راه حل سرماخوردگی

فلفل قرمز از محبوب‌ترین ادویه‌ها در غذاهای تایلندی و هندی محسوب می‌شود و جالب است که بدانید تحقیقاتی متعدد درباره مزایای مصرف ادویه‌های تند در رژیمهای مبارزه با سرماخوردگی صحبت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،  بررسی مطالعات منتشر شده در سال 2015 در ژورنال Open Heart ، حاکی از آن است که ترکیب موجود در فلفلهای تند دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. جالب است بدانید ترکیبات فلفل گاهی می تواند باعث ایجاد آبریزش بینی و اشک ریختن شود و به همین دلیل نیز روی سلامتی تاثیر دارد. عمل می کند. دیوید گرونر ، مدیر عامل و بنیانگذار انجمن های جراحی NYC در نیویورک می گوید: "این واکنش ها به ترشح مخاط قفل شده و باز شدن راه های هوایی بینی کمک می کند."

غذاهای جنوب شرقی آسیا سایر ترکیبات متداول را نیز دارا هستند که بر سلامتی موثرند. برای مثال تحقیقات دیگر ، از جمله بررسی منتشر شده در سال 2019 در ژورنال بین المللی غذا، نشان می دهد که زنجبیل، عنصر اصلی در غذاهای تایلندی و هندی  و دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد میکروبی قدرتمندی است.

یکی از رایج ترین مواد غذایی غذاهای جنوب شرقی آسیا ، زردچوبه  است. زردچوبه، به خودی خود یک داروی شگفت آور است و هنگامی که با زنجبیل ترکیب می شود ، یک داروی قدرتمند ضد سرماخوردگی است. این ترکیب به معنای هم افزایی خواص ضد التهاب ، آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده بدن است. جالب است بدانید غذاهای گرم نیز در بهبود سرماخوردگی مفیدند، برای مثال یک آبگوشت یا سوپ گرم می تواند به باز شدن و تخلیه سینوس ها کمک کرده و تنفس را راحت کند ، ریه ها را باز کرده و احتقان را برطرف کند. غذاهای پرادویه همچنین باعث افزایش دمای بدن و تعریق می شوند که ممکن است به بدن در مبارزه با ویروس و سایر عوامل عفونی کمک کند.