۰ نفر

چطور بخوریم و چاق نشویم؟

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 407332
چطور بخوریم و چاق نشویم؟

برخی خوراکی‌ها را به این راحتی نمی‌توان از برنامه‌غذایی حذف کرد. خوردن کیک شکلاتی، پیتزا، همبرگر، نوشابه و... احساس خوشایندی به افراد می‌دهد و با اینکه همه می‌دانند مصرف این نوع مواد‌غذایی به چاقی افراد منجر می‌شود، حاضر به حذف آن از رژیم غذایی خود نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اگر شما هم از این دسته افراد هستید و نمی‌توانید از این خوردنی‌ها دست بکشید، ادامه این مطلب را بخوانید تا هم بتوانید سلامت بمانید و چاق نشوید، هم خوردنی‌های خوشمزه بخورید.

برای سوزاندن کالری ۲ تکه پیتزا، ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت ۸‌کیلومتر در ساعت، ۱۵دقیقه دویدن با سرعت ۱۴ کیلومتر در ساعت، ۴۰ دقیقه حرکت درجا، ۶۰‌دقیقه پیاده‌روی با سرعت ۵‌کیلومتر در ساعت، ۴۰دقیقه شنا، ۳۰دقیقه دوچرخه‌سواری و ۴۵‌دقیقه ایروبیک نیاز است البته برای سوزاندن کالری پیتزا می‌توانید تنها یکی از ورزش‌های بالا را انتخاب کنید. برای سوزاندن بستنی لازم است ۶۰ دقیقه تند پیاده‌روی کنید و برای سوزاندن یک لیوان نوشابه باید ۱۵ الی ۲۰دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

3تکه مرغ سوخاری حدود ۷۰۰‌کالری دارد که برای سوزاندن آن حدودا به 1.5ساعت پیاده‌روی تند نیاز است. همبرگر حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ کالری دارد که برای سوزاندن آن حدود یک ساعت پیاده روی تند یا یک ساعت شنا نیاز است.

۵۰۰گرم کیک شکلاتی با خامه ۱۰۰۰ کالری دارد که برای سوزاندن آن به ۲ ساعت ورزش هوازی نیاز است. هر ۱۲۰ گرم سیب‌زمینی سرخ شده حدود ۳۵۰‌گرم کالری دارد که برای سوزاندن آن نیاز به 1.5 ساعت ورزش هوازی است. یک قاشق غذاخوری شکلات خامه‌ای صبحانه ۷۰ تا ۹۰ کالری و نیاز به ۲۰دقیقه پیاده‌روی تند دارد. شیرینی ناپلئونی و رولت ۲۵۰ کالری دارد که حدودا به یک ساعت پیاده روی تند احتیاج دارد. همچنین دونات ۲۳۰‌کالری دارد که به ۵۰ دقیقه پیاده‌روی تند نیاز است.