۰ نفر

طولانی شدن قاعدگی خطرناک است؟ +عکس

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۲۹
کد خبر: 406061
طولانی شدن قاعدگی خطرناک است؟ +عکس

مشکلات تیروئیدی ممکن است باعث قاعدگی ها و پریودهای طولانی مدت و عجیب شود عوامل دیگری مانند پلی کیستیک و بارداری نیز از علل آن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، مدت زمان قاعدگی با کمی تغییر تقریبا در تمامی خانمها یکی است و اما اگر قاعدگی طولانی مدت با خونریزی زیاد همراه باشد حتما علت بروز یک بیماری است که توسط پزشک تشخیص داده می شود.
طولانی شدن قاعدگی و دلایلی که چرا پریود طولانی می شود

خونریزی هر ماه از واژن در حال حاضر نوعی درد است، بنابراین زمانی که پریود کمی طولانی تر از معمول می شود، می تواند کاملاً دیوانه کننده باشد. یک پریود معمولی بین دو تا هفت روز است.

اگر دوره شما یک روز یا دو روز بیشتر یا کم تر از معمول است و شما هیچ مشکلی ندارید (مانند درد قاعدگی زیاد یا خونریزی شدید)،جایی برای نگران نیست اما اگر طولانی شدن قاعدگی و ادامه دار شدن خونریزی پریودتان بیش از حد نرمال شد باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

قاعدگی طولانی

علل و دلایل طولانی شدن قاعدگی و خونریزی شدید 

1. IUD دارید:

یکی از علل شایع پریودهای طولانی در زنان جوان، وسایل داخل رحمی (آی یو دی)، نوعی کنترل بارداری است که مستقیماً در دهانه رحم قرار می گیرند.

دو نوع اصلی وجود دارد:یک آی یو دی بدون هورمونی، و آی یو دی مبتنی بر مس ( مثل پاراگارد) و آی یو دی هورمونی، پروژستینی (مثل مینرا و اسکیلا). هر دو اینها می توانند باعث خونریزی طولانی مدت شوند، به خصوص بعد از جاگذاری.

پریودهای طولانی و سنگین ، تاثیر شناخته شده iud مس است. با استفاده از iud، اگر پریودهای طولانی شما بعد از سه سیکل بهتر نشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

دستگاه آی یو دی

2. تخمک گذاری:

قاعدگی، روش بدن شما برای خلاص شدن از خون و بافت های اضافی است که برای باروری جمع شده بودند، اما گاهی اوقات علایم هورمونی می آیند و وقتی تخمک را آزاد می کنند، خونریزی میکنید.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان اندکی از استروژن به اطراف تخمک گذاری نزدیک می شود و باعث ایجاد لکه هایی می شود. 

3. بارداری:

لطفا کمی صبر کنید:آیا این علامت حاملگی نیست؟ بله، اما نه همیشه. علت شایع برای قاعدگی غیر عادی و خونریزی طولانی ، بارداری است. نشانه های معمول بارداری مانند حالت تهوع ممکن است وجود نداشته باشد. هر زمانی که زنی خونریزی غیر معمول دارد، باید آزمایش خون بارداری بدهد.

علائم بارداری

4. روش های ضدبارداری هورمونی:

هر چیزی که هورمون های شما را تحریک کند پتانسیل بیشتری برای پریودهای طولانی دارد. این شامل تمام انواع روش های کنترل بارداری هورمونی مانند قرص، برچسب، حلقه، عکس و ایمپلنت است.

خبر خوب این است که گزینه های زیادی با سطوح مختلف و انواع هورمون ها وجود دارند، بنابراین اگر بدنتان به یک نوع یا مقدار پاسخ خوبی نمی دهد، برایتان شانس خوبی وجود دارد که بتوانید یکی دیگر را امتحان کنید.

5. سقط زود هنگام جنین:

سقط جنین اولیه خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر کنید، شایع است.بیش از نیمی از همه بارداری ها به سقط جنین ختم می شود، اغلب قبل از این که زنان حتی متوجه نمی شوند که باردار بودند. 

6. PCOS سندرم تخمدان پلی کیستیک :

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در حدود 80 درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری به کیست اطلاق می شود که روی تخمدان ها رشد می کنند، از بلوغ جلوگیری می کنند و اغلب باعث ناباروری زنان می شود.

PCOS همچنین باعث تخریب سطح هورمونی، افزایش وزن، رشد موهای اضافی و پریودهای طولانی مدت می شود.اگر شما پریودهای خیلی طولانی همراه با علائم دیگر pcos را دارید، مانند میگرن، رشد موی صورت و افزایش وزن، با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

7. مشکلات تیروئیدی:

براساس اعلام اداره بهداشت زنان، از هر 8 زن، یک زن دارای کم کاری تیرویید در برخی نقاط زندگی خود است.تیروئید غده کوچکی است که هورمون ها را کنترل می کند که بسیاری از سیستم ها را در بدن تنظیم می کند، از جمله سوزاندن کالری، تپش قلب و قاعدگی. 

8. اختلال خونی:

این مورد نادر است، اما ممکن است که پریودهای طولانی نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد، مانند بیماری قند خون. بعضی از این ها، مانند بیماری هموفیلی یا وون ویلبرند است، که عامل ژنتیکی دارند با این حال، اگر پریودهایتان به مدت خیلی طولانی بود؛ ارزش چک کردن برای آزمایش های رد اختلال خونی را دارد.

9. پولیپ رحم و یا فیبروئیدها:

ناهنجاری های رحمی مانند پولیپ یا فیبروئیدها می توانند منجر به پریودهای طولانی شوند، زیرا حفره آندومتر را مخدوش می کنند که این می تواند منجر به افزایش جریان خون شود.

اینها به نظر ترسناک می رسد، اما بسیار شایع هستندو بیشتر از 80 % از زنان حداقل یک بار این را تجربه کرده اند و این تومورهای خوش خیم اغلب علایمی ندارند و اگر هم داشته باشند، معمولاً باعث پریودهای طولانی می شود. 

10. سرطان رحم تشخیص داده نشده:

خونریزی غیرطبیعی واژینال - مانند خونریزی بعد از رابطه جنسی ، خونریزی و لکه بینی بین دوره ها می تواند نشانه سرطان رحم باشند. از آنجا که ناهنجاری های گردن رحمی را می توان از طریق پاپ اسمیر و آزمون های hpv تشخیص داد، دقت کنید که همیشه به پزشک خود در مورد سابقه فامیلی درباره سرطان زنان بگویید.

سرطان رحم

11. آمادگی بدن برای یائسگی:

یائسگی، که به لحاظ فنی به این معنی است که شما 12 ماه بدون خونریزی هستید و در زنان بالای 50 سال رخ می دهد.کاهش طبیعی هورمون ها منجر به یائسگی می شود.زمانی که اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که پریودهایتان طولانی تر یا کوتاه تر می شوند. 

تمام علل و دلایل خونریزی های غیرطبیعی واژینال و طولانی مدت شدن قاعدگی 

اما علت خونریزی غیرطبیعی واژینال چیست؟ از نگاه دیگری به این سوال شما پاسخ خواهیم داد ؛ بسیاری از زنان خونریزی غیرطبیعی واژینال دارند یا لک هایی را بین دوره های پریودیشان می بینند. خونریزی واژینال در این مواقع غیرطبیعی هستند: 

  • زمانی که انتظار پریود ندارید
  • زمانی که جریان خونی قاعدگی شما سبک تر یا سنگین تر از آن چیزی است که برایتان طبیعی و نرمال است
  • زمانی که انتظار پریود شدن نمی رود، مانند قبل از 9 سالگی، زمانی که باردار هستید و یا بعد از یائسگی

قاعدگی طولانی و علل خونریزی غیرطبیعی:

خونریزی غیرطبیعی رحمی علل احتمالی زیادی دارند ، از آنجا که خونریزی می تواند به معنای یک مشکل در بارداری باشد، بارداری همیشه باید در دوران باروری باشد.دیدن حداقل خونریزی ممکن است طبیعی باشد. اما هر خونریزی در طول بارداری باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد.

خونریزی شدید واژینال یا خونریزی که 12 هفته قبل اتفاق بیفتد؛ ممکن است به معنی یک مشکل جدی مثل حاملگی خارج از رحم یا سقط جنین باشد.خونریزی شدید واژینال یا خونریزی که بعد از 12 هفته اتفاق بیفتد، ممکن است به معنی یک مشکل جدی مانند جفت گزینی باشد.

آیا قاعدگی طولانی و غیر طبیعی نگران کننده است؟

تخمک گذاری می تواند باعث خونریزی وسط چرخه قاعدگی شود. 

سندروم تخمدان پلی کیستیک (pcos) نوعی عدم تعادل هورمونی است که مانع تخمک گذاری طبیعی می شود و موجب خونریزی غیرطبیعی می شود. 

داروهایی، مانند قرص های کنترل بارداری، گاهی باعث خونریزی واژینال می شوند. در چند ماه اول ممکن است خونریزی جزئی داشته باشید.

اگر قرص خود را هر روز به طور منظم مصرف نکنید، ممکن است خونریزی داشته باشید.

همه چیز درباره علل قاعدگی عجیب و طولانی مدت

وسیله داخل رحمی (IUD) نیز ممکن است شانس شما برای لکه بینی یا پریودهای سنگین را افزایش دهد. 

عفونت در اندام های تناسلی (واژن، گردن رحم، رحم، لوله های فالوپ، یا تخمدان ها) ممکن است سبب خونریزی واژینال، به ویژه پس از مقاربت، شود. 

بیماری التهابی لگن (PID) باعث التهاب و یا عفونت رحم، لوله های رحمی و یا تخمدان ها می شود که می تواند موجب خونریزی غیرطبیعی شود.

سایر علل خونریزی واژینال شامل موارد زیر است:

رابطه جنسی زیاد.

وجود شی داخل واژن.

فیبروئید رحم، که علت شایع پریودهای سخت است.

مشکلات ساختاری مانند بیرون زدگی مجرا یا پولیپ.

سرطان دهانه رحم، تخمدان ها یا واژن.

استرس عاطفی افراطی و ورزش بیش از حد. اما ورزش بیش از حد باعث نبود قاعدگی می شود.

بیماری های دیگری مانند پرکاری تیروئید یا دیابت

خونریزی شدید در هفته های اول پس از سقط جنین ممکن است به این دلیل رخ دهد که رحم به اندازه قبل از بارداری منقبض نشده یا به این دلیل که بافت جنینی در رحم باقی مانده است. 

اگر شما 40 ساله یا مسن تر هستید، خونریزی واژینال غیرطبیعی، برای شما ممکن است به این معنی باشد که در حال ورود به یایسگی هستید.درمان خونریزی واژینال طبیعی به علت خونریزی بستگی دارد پس هرگز بدون مشورت با پزشک اقدام به درمان نکنید.