۰ نفر

نشانه‎های کمتر شناخته شده احتمال وقوع حمله قلبی

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۵:۰۵
کد خبر: 402752
نشانه‎های کمتر شناخته شده احتمال وقوع حمله قلبی

برخی از افراد با توجه به سبک زندگی، تغذیه، مسائل ژنتیکی و دیگر عوامل، بیشتر در معرض بروز بیماری‌های قلبی قرار دارند. به همین دلیل است که بهتر است به هر نوع نشانه‌ای توجه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گاهی علائمی ساده و کمتر دیده شده می توانند از حمله قلبی پیشگیری کنند. اما چه علائمی؟

گرفتگی تنفسی هنگام خواب

علائم شایع برای گرفتگی تنفسی هنگام خواب شامل خروپف با صدای بلند و مکرر است و می تواند بیش از به هم ریختگی خواب تاثیر بگذارد. گرفتگی تنفسی هنگام خواب می تواند تهدیدی برای قلب سالم باشد چرا ه منجر به کمبود اکسیژن می شود و رگ های خونی را مجبور به انقباض سریع می کند و با افزایش سطح آدرنالین می تواند منجر به فشار خون بالا شود ، به ویژه اگر این اتفاق مکرر باشد.

سرگیجه

احساس سرگیجه به هیچ وجه علامتی نیست که تنها با یک قلب ناسالم همراه باشد این علامت  می تواند به معنای چیزهای مختلفی مانند اضطراب یا کمبود آهن باشد. اما یک مشکل مهم قلبی نیز می تواند منجر به سرگیجه و حتی گاهی ضعف شود. مشکلات آریتم قلبی نیز از دیگر مشکلات همراه با حمله قلبی محسوب می شوند.

سرفه مداوم

در بیشتر موارد ، سرفه ای که قطع نمی شود ، نشانه ای از قلب ناسالم نیست. اما گاهی سرفه و کمبود نفس نشان می دهد که در معرض خطر هستید و یا با مشکلات قلبی سر و کار دارید. گاهی سرفه و نارسایی احتقانی قلب می تواند باعث ایجاد مایعات در ریه ها شود و منجر به ایجاد خس خس و سرفه مداوم شود.