۰ نفر

این دارو روی مغز کودک اثر منفی می‌گذارد

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۴:۵۷
کد خبر: 402747
این دارو روی مغز کودک اثر منفی می‌گذارد

نتایج تازه‌ترین پژوهش‌ها حاکی از آن است داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری ممکن است با تأثیر بخشی از مغز، احساس لمس کودک را تغییر دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین پژوهش‌ها حاکی از آن است داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری ممکن است با تأثیر بخشی از مغز، احساس لمس کودک را تغییر دهد.

محققان یک گروه از موش‌های باردار را در معرض فلوکستین، یک داروی ضد افسردگی رایج که باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود را قرار دادند؛ موش‌های تازه متولد شده هنگامی که پنجه‌های جلوی آنها خم شد، فعالیت غیرطبیعی از مغز داشتند.
این فعالیت غیرمعمول تا بزرگسالی ادامه یافت و نشان می‌دهد که داروهای ضد افسردگی ممکن است روی مغز تأثیر منفی بگذارد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، مصرف داروهای ضد افسردگی در دوران بارداری می‌تواند به طور دائمی روش پردازش در مغز کودکان را تغییر دهد.

افسردگی نوعی اختلال خلقی جدی است که باعث احساس مداوم غم و اندوه می‌شود و بر توانایی انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر می‌گذارد.

طبق تحقیقات کلینیک مایو، حدود هفت درصد از زنان در دوران بارداری دچار افسردگی می‌شوند.

یک مطالعه  از پژوهشگران دانمارکی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افسردگی در دوران بارداری با زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و خطر شش برابری افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

نویسندگان این مطالعه جدید می‌گویند: پزشکان به طور فزاینده‌ای داروهای ضد افسردگی را برای بیماران باردار بدون درک کامل اثرات روی جنین تجویز می‌کنند.

برخی از تحقیقات حتی داروهای ضد افسردگی را در دوران بارداری با افزایش خطر نقص قلبی همراه کرده‌اند.

یان جونز، استاد روانپزشکی در دانشگاه کاردیف در ولز گفت: این یک مطالعه جالب است که درک ما از پیامدهای مصرف داروی SSRI در بارداری را می‌افزاید.