۰ نفر

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

واکسن آنفلوآنزا امسال ۵۵درصد بیشتر از سال قبل تلقیح شد

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۲۰
کد خبر: 400423
واکسن آنفلوآنزا امسال ۵۵درصد بیشتر از سال قبل تلقیح شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: با وجود تبلیغات انجام شده برخی افراد علیه واکسن، امسال به خاطر اطلاع رسانی‌های انجام شده، واکسن آنفلوآنزا ۵۵درصد بیشتر از سال قبل تلقیح و ۳۰درصد نیز بیشتر از سال قبل وارد کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا در سال جاری افزود: این واکسن در سال جاری دو هفته زودتر از سال قبل وارد بازار شد. سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن وارد شد که ۴۰۰ هزار عدد آن امحا شد. در سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شد.

وی ادامه داد: البته هیچ وقت قرار نیست همه افراد یک جامعه واکسن آنفلوآنزا تلقیح کنند و تزریق این واکسن فقط برای افراد پرخطر که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، توصیه می شود.

جهانپور بیان کرد: کل تولید واکسن آنفلوآنز در جهان به اندازه کل جمعیت ایران نیست و از طرفی برخی افراد تلاش می کنند ته مانده واکسن های وارد شده را با ایجاد تقاضای القایی به مردم بفروشند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: آنفلوآنزا هر ساله قربانی می گیرد و نکته دیگر اینکه مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در طول سال خیلی بیشتر از اپیدمی ایجاد شده در بازه زمانی فعلی است.

وی افزود: سال ۹۴ بیش از ۲۴۸ نفر در اثر آنفلوآنزا در ایران فوت کردند و در سال های ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ هم این میزان کمتر شد و از طرفی واکسیناسیون هم کمتر بود.

جهانپور گفت: تنها در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا دور ریخته شده در حالیکه تعداد کل واردات هم کمتر از امسال بوده است.