۰ نفر

دشمنان سرطان ریه را بشناسید!

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۳
کد خبر: 390359
دشمنان سرطان ریه را بشناسید!

مطالعات اخیر محققان دانشگاه وندربیلت در آمریکا نشان می‌دهد، رژیم غذایی حاوی فیبر بالا و ماست خطر بروز سرطان ریه را تا ۳۳ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، فواید رژیم غذایی پرفیبر و ماست کم چرب و پروبیوتیک در مطالعات قبلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و دستگاه گوارش به اثبات رسیده است. تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی ۱.۴ میلیون بزرگسال در آمریکا و اروپا نشان می‌دهد این رژیم غذایی برای جلوگیری از سرطان ریه نیز موثر است. این مطالعه نشان می‌دهد احتمال بروز سرطان ریه در افرادی که رژیم غذایی پر فیبر و ماست دارند، در مقایسه با افرادی که از این رژیم غذایی تبعیت نمی‌کنند،  ۳۳ درصد کمتر است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تاثیر فیبر و ماست بر کاهش سرطان ریه در تمام گروه‌ها اعم از سیگاری و غیر سیگاری بدون درنظر گرفتن جنسیت صادق است.
محققان وجود باکتری‌های مفید پروبیوتیک را عامل کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌دانند.
بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان و دومین سرطان شایع است. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. مطالعات نشان می‌دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین روش در افزایش طول عمر بیمار است.
سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می‌شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای ۶۵ سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از ۴۵ سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان ۷۰ سال است. از هر ۱۴ مرد یک نفر به سرطان ریه مبتلا می‌شود و این آمار در میان زنان، یک از ۱۷ زن است.

نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.