۰ نفر

بیماری HIV قابل درمان و کنترل است

۱۵ مهر ۱۳۹۸، ۱:۲۸
کد خبر: 385883
بیماری HIV قابل درمان و کنترل است

عضو کمیته کشوری ایدز گفت: بیماری HIV قابل درمان و کنترل است و با انجام مراقبت‌های لازم بیمار می‌تواند با وجود ابتلا به آن، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود مردانی با بیان اینکه بیماری HIV علیرغم ۲۵ سال گذشته اکنون بیماری شناخته شده‌ای است، گفت: این بیماری قابل درمان و کنترل است و با انجام مراقبت‌های لازم بیمار می‌تواند با وجود ابتلا به آن، زندگی طبیعی و طول عمر بالا داشته باشد.

عضو کمیته کشوری ایدز  ادامه داد: اگر چه در سایر نقاط کشور نیز مواردی از ابتلای افراد به HIV گزارش می‌شود، اما حجم بالای بیماریابی در بازه زمانی کوتاه در روستای چنارمحمودی از توابع شهرستان لردگان موجب شد تا تیم کارشناسی مجرب در منطقه مستقر و امکانات و تجهیزات به‌منظور تسریع روند بیماریابی و درمان بیماران با تمام توان بکار گرفته شود.

وی اظهار داشت: بدون شک با اقدام به موقع مسؤولان امر و همکاری مردم منطقه به زودی بر بیماری غلبه و بیماری تحت کنترل قرار می‌گیرد.

مردانی خاطر نشان کرد: وقتی سطح ویروس به صفر برسد قابل انتقال به افراد دیگر نیست و فرد می‌تواند بدون نگرانی ازدواج کند، فرزنددار شود و تحت نظر پزشک از انتقال ویروس به فرزندش جلوگیری شود.

عضو کمیته کشوری ایدز اولین نکته در خصوص این بیماری را حفظ آرامش، همراهی برای جلوگیری از همه‌گیری بیماری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی همه‌گیری در یک منطقه افزایش یابد نیروهای متخصص از نقاط مختلف بسیج و به کنترل شرایط کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم چنارمحمودی باید بدانند در این رابطه نیز مسؤولان همه تلاش خود را برای احقاق حقوق بیماران یعنی داشتن زندگی سالم به کار می‌بندند.

مردانی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در امر پیشگیری و کنترل بیماری ها بویژه بیماری های واگیر، افزود: در این زمینه نیز، در کنار بیمار یابی، درمان بیماران، خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در اولویت قرار گرفته است.