۰ نفر

محققان: این ورزش «مغز» را جوان نگه می‌دارد

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۰۱
کد خبر: 380063
محققان: این ورزش «مغز» را جوان نگه می‌دارد

نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد ورزش‌های پیچیده مانند بدمینتون به حفظ عملکرد مغز جوانان کمک قابل توجهی می‌کند و آنها را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند زوال عقل در دوران پیری در امان نگه می‌دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان می‌دهد ورزش‌های پیچیده مانند بدمینتون برای حفظ عملکرد مغز افراد مناسب هستند، زیرا به تفکر بیش از دویدن نیاز دارند.

محققان ژاپنی بدمینتون را با دویدن مقایسه کردند و دریافتند، بدمینتون عملکرد مغز را در تست‌های شناختی بهبود می‌بخشد و این دقیقا همان چیزی است که دویدن برای سلامتی مغز به ارمغان نمی‌آورد.

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش‌های پیچیده مانند بدمینتون برای جوان نگه داشتن مغز، حفظ قدرت شناختی و رفع آلزایمر مفید است. 

دانشمندان ژاپنی تأکید می‌کنند، بازیکن در ورزش‌هایی مانند بدمینتون به تفکر، هماهنگی و سرعت عمل نیاز دارد و تمام این موارد منجر به فعالیت بیشتر مغز می‌شود. 

در حال حاضر شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش‌های پیچیده دارای اثرات مثبتی بر مغز هستند و می‌توانند به جلوگیری از بیماری‌هایی مانند زوال عقل کمک کنند.

این تیم به سرپرستی شینجی تاکاهاشی در دانشگاه توهوکو ژاپن تأکید می‌کنند، افراد به جای انتخاب دویدن‌های ساده دنبال ورزش‌هاس پیچیده بروند تا سلامت مغز خود را در دوران میانسالی و سالمندی تضمین کنند.