۰ نفر

چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰:۱۹
کد خبر: 378615
چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟

یک متخصص مغز و اعصاب در آمریکا گفت: روش‌های متعددی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «چارلز دوفی» متخصص مغز و اعصاب در آمریکا با بیان اینکه افراد تصور دارند آلزایمر کاملا اختلال ژنتیکی است اما در اغلب مواقع اینچنین نیست، اظهار داشتند: دو فاکتور خطرزای مهم در ابتلا به بیماری آلزایمر سن فرد و وارد شدن صدمه به سر در گذشته از جمله تروما و سکته مغزی است.

همچنین رژیم غذایی و ورزش کردن نقش قابل توجهی در پیشگیری از آلزایمر دارند. به گفته این متخصص افراد باید در طول روز حداقل ۶۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزیجات تازه، خشکبار، ماهی و غلات تاثیر بسزایی در به تاخیر انداختن بروز علائم این بیماری و کاهش میزان پیشرفت آن دارد.

این متخصص با اشاره به اهمیت خواب کافی همچنین بر ضرورت درگیری ذهنی از طریق برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، مطالعه کردن، حل معما و دیگر فعالیت‌های ذهنی تاکید کرد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین تحت نظر پزشک بودن اهمیت دارد زیرا به پیشگیری و کنترل بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون بالا کمک می‌کند. این بیماری‌ها می‌تواند بزرگسالان را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر قرار دهند.