۰ نفر

تغذیه با شیر مادر موجب تقویت سیستم ایمنی نوزادان می‌شود

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲:۵۹
کد خبر: 373665
تغذیه با شیر مادر موجب تقویت سیستم ایمنی نوزادان می‌شود

شیر مادر به جهت دارا بودن مواد مغذی و عاری بودن از هر گونه عفونت، موجب تقویت سیستم ایمنی نوزادان و کودکان می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسئول کلینیک شیردهی مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی گفت: با توجه به اینکه این مرکز به عنوان بیمارستان نمونه کشوری دوستدار کودک شناخته شده، برای موفقیت تغذیه با شیر مادر و جهت نیل به اهداف بیمارستان های دوستدار کودک آموزش های مختلفی را اجرا می کند.

رباب بیات افزود: آموزش مادران باردار، تماس پوستی مادر و نوزاد بلافاصله بعد از تولدو شیردهی در یک ساعت نخست تولد، تداوم تغذیه با شیر مادر بطور مکرر و انحصاری تا پایان ۲ سال،  عدم استفاده از پستانک، بطری و آموزش و حمایت از مادران بعد از ترخیص از جمله این آموزش ها و  اقدامات است.  

وی اضافه کرد:  واحد کلینیک شیر دهی مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان با داشتن نیروهای آموزش دیده در زمینه شیر دهی از همان ساعات اول تولد به حفظ و تداوم شیر دهی  مادران تازه زایمان کرده کمک می کنند تا با بالا بردن توانمندی مادران،  شیردهی موفق انجام شود.  

مسئول کلینیک شیردهی مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان یادآور شد: شعار هفته جهانی شیر مادر در سال جاری توانمند سازی والدین، اولین مسیر در جهت حمایت از تغذیه با شیر مادر  اعلام شده بود که  این مهم ضامن سلامتی نوزاد در حال و آینده خواهد شد و بر این مبنا  توصیه می شود هر دو والد در کلاس های آمادگی دوران بارداری و شیردهی شرکت کنند تا بعد از  زایمان با بحران کمتری در زمینه تغذیه  نوزاد خود مواجه شوند.

وی یادآوری کرد: به مادر باید این آگاهی داده شود که اگر رشد کودک منطبق بر منحنی ارائه شده باشد، علامت کفایت شیر مادر بوده و در غیر اینصورت اضطراب و نگرانی موجب تولید ناکافی شیر مادر می شود.

مرکز  اموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان دارای بخش مراقبت های ویژه نوزادان بوده و بر این اساس  بالاترین سطح پذیرش نوزادان نارس از کل استان را نیز  به خود اختصاص داده است.