۰ نفر

هشدار؛ «بی‌علاقگی» از دیگر نشانه‌های آلزایمر

۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۱
کد خبر: 370627
هشدار؛ «بی‌علاقگی» از دیگر نشانه‌های آلزایمر

محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که «بی‌علاقگی» یکی دیگر از نشانه‌های بروز بیماری آلزایمر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که بی‌علاقگی در حدود نیمی از افراد مبتلا به زوال عقل دیده شده است.

براساس گزارش «نورسینگ‌تایم»، این تحقیق که به سرپرستی دانشگاه اکستر انجام شد، اطلاعاتی از حدود 4 هزار و 320 بیمار مبتلا به آلزایمر را مورد بررسی قرار داد تا در مورد شیوع بی‌علاقگی در طول زمان اطلاعاتی را به دست بیاورند.

گفتنی است؛ 62 درصد شرکت‌کنندگان زن و 38 درصد دیگر مرد با میانگین سنی 60 سال بودند. در شروع این مطالعه محققان اعلام کردند که 45 درصد آنها دچار بی‌علاقگی هستند که از 38 درصد آنها مرد و و 62 درصد آن زنان هستند.

طبق این گزارش، این یافته‌ها در مورد ارتباط میان بی‌علاقگی در افراد مبتلا به آلزایمر اوایل ماه جاری در کنفرانس بین‌المللی آلزایمر در لس‌آنجلس مطرح شد.

محققان می‌گویند، کسانی که در مراحل نخست بیماری آلزایمر هستند، ممکن است از فعالیت‌هایی که آنها را شاد می‌کنند دوری کنند. این افراد محیط اطراف خود را به چیزهایی که با آن راحت هستند محدود می‌کنند.

باید بدانید که تنها علائم آلزایمر فراموشی نیست و ممکن است که بی‌تفاوتی و بی‌علاقگی نسبت به محیط نیز خبر از پیشرفت این بیماری بدهد.