۰ نفر

با این روش خود را از دیابت دور نگه دارید

۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۵۵
کد خبر: 369657
با این روش خود را از دیابت دور نگه دارید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین دی می‌تواند ریسک ابتلا به دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش دیلی‌میل، محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، مکمل‌های ویتامین دی ممکن است به کاهش دیابت کمک کنند زیرا باعث بهبود عملکرد انسولین می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین دی باعث تقویت انسولین در بدن می‌شود و به طور بالقوه از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر، دانشمندان کانادایی داده‌های شگفت آور جدیدی را ارائه داده‌اند که بیانگر آن است، دوزهای بالایی از ویتامین «دی» می‌تواند مردم را از ابتلا به دیابت در امان نگه دارد و توسعه آن را در مبتلایان کاهش دهد و به بهبود آنها کمک کند.

مطالعه‌ای که در مجله اروپایی غدد درون‌ریز منتشر شده است می‌گوید افزودن مکمل‌های با دوز بالا ویتامین دی می‌تواند متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد تا از پیشرفت دیابت جلوگیری کند.

یکی از محققان این پژوهش از دانشگاه لاوال می‌گوید: «سطح پایین ویتامین دی با ابتلا به دیابت مرتبط است، پس افراد با تأمین آن می‌توانند خود را از این بیماری در امان نگه دارند».

به گفته کارشناسان علمی، قرارگیری کوتاه مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند نیاز بدن به ویتامین دی را برطرف کند؛ افراد اگر نمی‌توانند از این طریق ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند، مصرف مکمل‌ها یکی از راه‌های تأمین آن است، همچنین رژیم‌های غذایی وجود دارد که سرشار از این ویتامین هستند.