۰ نفر

رژیم «پرفیبر» دوران بارداری لازمه سلامتی کودک

۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۴
کد خبر: 359659
رژیم «پرفیبر» دوران بارداری لازمه سلامتی کودک

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنان باردار در صورتی که از یک رژیم پرفیبر پیروی کنند، خطر ابتلای نوزاد به بیماری سلیاک کاهش می‌یابد.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد زنان باردار در صورتی که از یک رژیم پرفیبر پیروی کنند، خطر ابتلای نوزاد به بیماری سلیاک کاهش می‌یابد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بیماری سلیاک یا اسپروی سلیاک یک اختلال خودایمنی روده باریک با زمینه ژنتیکی (ارثی) است؛ در این بیماری گوارشی پرزهای روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال دارد. 

این بیماری همچنین واگیردار یا سرطانی نیست؛ سلیاک معمولاً به هنگام دوران شیرخوارگی یا اوایل کودکی (دو هفتگی تا یک سالگی) آغاز می‌شود.

تحقیقات جدیدی که در نروژ صورت گرفته نشان داد، هر 10 گرم فیبر اضافی که یک زن باردار دریافت می‌کند، خطر ابتلا به بیماری سلیاک نوزاد او ممکن است 8 درصد کاهش یابد.

محققان نروژی تأکید می‌کنند: حدود یک درصد از جمعیت مبتلا به بیماری‌های خودایمنی هستند  و در سال‌های اخیر شاهد افزایش شدید تعداد آنها هستیم.

در این پژوهش 88 هزار کودک تحت بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد، رژیم های غذایی متعادل که حاوی مقدار زیادی از سبزیجات میوه و کلیه غذاها هستند به پیشرفت مغز کودک کمک می‌کنند و باعث بهبود شناخت و حافظه می‌شوند.