۰ نفر

چه افرادی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند؟

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۶:۱۰
کد خبر: 358787
چه افرادی بیشتر در معرض خطر گرمازدگی هستند؟

احتمال ابتلای کسانی که در محیط‌های خیلی گرم کار می‌کنند یا در محل کار خود در معرض حرارت بالا قرار دارند، به گرمازدگی بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، کارگران ساختمانی، کشاورزان و کسانی که به‌ مدت طولانی در مجاورت گرما قرار دارند، آتش‌نشان‌ها و افرادی که با اجاق‌های بزرگ سروکار دارند یا در فضاهای بسته با تهویه‌ نامطلوب کار می‌کنند، باید بیشتر جانب احتیاط را رعایت کنند.

علاوه بر اینها، شرایط بدنی و بیماری‌های خاصی هم می‌تواند خطر ابتلا به گرمازدگی را بیشتر کند. مثلا داروهای مربوط به قلب و فشار خون مثل داروهای ادرارآور، توانایی بدن برای خنک‌کردن از طریق تعریق را کاهش می‌دهند.

همچنین اگر برای کنترل فشار خون خود، رژیم غذایی‌تان کم‌سدیم است، ممکن است سریع‌تر دچار گرمازدگی شوید، بنابراین بیماران قلبی و عروقی و دیابتی باید در گرما بیشتر از خود مراقبت کنند.

افراد مسن، کودکان، نوزادان و زنان باردار ازجمله افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید از قرارگرفتن در محیط‌های باز و بشدت گرم و در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنند. بسیاری از کودکان ساعت‌های طولانی در هوای گرم بدون این‌که استراحتی داشته باشند یا خودشان را خنک کنند یا آب کافی بنوشند، مشغول بازی‌کردن هستند. افراد مسن هم معمولا نسبت به افزایش دمای محیط اطراف‌شان حساس و آگاه نیستند و نمی‌توانند به‌‌موقع به دمای بالا عکس‌العمل نشان بدهند، بنابراین سالمندانی که در مکان‌های خیلی گرم زندگی می‌کنند و در خانه‌شان پنکه یا کولر ندارند، ممکن است دچار گرمازدگی شوند.