۰ نفر

سندروم درد کشککی چیست؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۸، ۵:۳۰
کد خبر: 358268
سندروم درد کشککی چیست؟

درد ناحیه قدامی زانو که با فعالیت‌ افزایش می‌یابد سندروم درد کشککی گفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی‌باقر نظریان اظهار کرد: حضور فعال زنان در عرصه رقابت‌های ورزشی و علاقمندی آنها به ورزش‌های مورد توجه مردان، دنیا را بر آن داشته تا نگاه تازه‌ای به این مقوله داشته باشند و تسهیلات لازم را برای فعالیت بهتر و سالم‌تر آنان فراهم آورند.

وی افزود: با درنظر گرفتن ساختار بدنی ویژه زنان و ماهیت رقابت‌های ورزشی، می‌توان نتیجه گرفت که آسیب‌های مفصلی در جامعه ورزشکاران زن شایع‌تر است.

نظریان اضافه کرد: اجرای حرکات مکرر پرش، تغییر سرعت و تغییر جهت با محور قرار دادن یک پا طی فعالیت‌های ورزشی، زنان را بیشتر در معرض آسیب‌های اندام تحتانی به ویژه زانو قرار داده است.

این استادیار آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به سندروم درد کشککی تصریح کرد: این سندروم به وجود درد ناحیه قدامی زانو گفته می‌شود که با فعالیت‌هایی مانند دویدن، بالا رفتن و پایین آمدن از پله و اصطلاح درد ایستادن از حالت نشسته که با تحمل وزن همراه هستند، افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در افراد مبتلا به این سندروم، درد بر الگوهای حرکت و عملکرد اثرگذار است به طوری که افراد مبتلا به این سندروم از لحاظ قدرت و کنترل تعادل، در مقایسه با افراد نرمال عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهند.

نظریان گفت: زنان در مقایسه با مردان بیشتر به این سندروم مبتلا می‌شوند.