۰ نفر

استفاده از طب سنتی به روش آلمانی‌

۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۰۹
کد خبر: 358055
استفاده از طب سنتی به روش آلمانی‌

آلمان گرچه یک کشور صنعتی است و در علم پزشکی در سطح بالایی قرار دارد، اما مردم آن به هنگام بیماری از راه‌کارهای سنتی هم استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اینجا با محبوب‌ترین دستورالعمل‌های طب سنتی آلمانی‌ها آشنا می‌شود؛

دلدرد

 هیچ خانه‌ای را در آلمان نمی‌توان یافت که در آن "کیسه آب گرم" وجود نداشته باشد. آلمانی‌ها برای التیام انواع درد‌ها بخصوص شکم‌درد از کیسه آب گرم استفاده می‌کنند. در سال‌های اخیر البته جایگزین‌های الکتریکی هم وارد بازار شده‌اند.

زنجبیل

آلمانی‌ها اعتقاد عجیبی به خاصیت زنجبیل برای رفع گلو درد و حالت تهوع دارند. از زنجبیل نه تنها در آشپزی استفاده می‌کنند بلکه قطعات کوچک آن را درون آب جوش می‌ریزند و به‌عنوان چای می‌نوشند.

سیب زمینی

آلمانی‌ها به هنگام گلو‌درد، سیب زمینی خام بصورت کوبیده یا رنده شده را در پارچه‌‌ای می‌ریزند و دور گلو می‌پیچند.

سونا

استفاده از حمام سونا موقع تب جایز نیست. اما آلمانی‌ها معتقدند حمام سونا نه تنها سیستم دفاعی طبیعی بدن و سیستم گردش خون را تقویت می‌کند، بلکه با عرق کردن در سونا سرماخوردگی نیز دفع می‌شود.

جوراب پشمی

جوراب و جوراب پشمی یکی از محبوب‌ترین وسایلی است که آلمانی‌ها هنگام بیماری به آن روی می‌آورند. آلمانی‌ها با کوچکترین احساس لرز و سرماخوردگی سریعا جوراب‌های پشمی‌ به پا می‌کنند.

دمنوش چای بابونه

در آشپزخانه آلمانی‌ها انواع و اقسام چای‌های گیاهی را می‌توان یافت که از آن‌ها به عنوان دارو بهره می‌گیرند. چای گل ختمی (Hibiskus) سرشار از ویتامین ث است و در کاهش فشار خون موثر است. یا چای بابونه که عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد و همچنین برای رفع گرفتگی‌های عضلانی و نیز دردهای پریود در زنان مفید است.

سوپ مرغ

مادربزرگ‌های آلمانی به محض سرما خوردن یکی از اعضای خانواده، سوپ مرغ می‌پزند. این سوپ حاوی مقدار زیادی گوشت مرغ، سیر، فلفل و آب لیمو است که باید داغ خورده شود.

لیمو

آلمانی‌ها با لیمو که منبع سرشار ویتامین ث است به جنگ سرماخوردگی می‌روند.

شیرعسل

به گزارش دویچه وله، هنوز هم برای بسیاری یک لیوان شیر داغ به همراه عسل بهترین قرص خواب‌آور در آلمان محسوب می‌شود. احتمالا با عسل، تریپتوفان موجود در شیر که آرام‌بخش است بهتر جذب بدن می‌شود و زمینه را برای به خواب رفتن آماده می‌کند.

پادرد

آلمانی‌ها برای کاهش تب و درجه حرارت بالای بدن، پارچه‌ای را خیس کرده، دور پا می‌پیچند. به این کار "وادن ویکل" (Wadenwickel) گفته می‌شود.

نیش زنبود

برای کاهش درد نیش زنبور در آلمان از پیاز استفاده می‌شود. پیاز را از وسط نصف کرده و بر روی جای نیش می‌گذارند. این کار باعث خنک شدن، ضد عفونی کردن، جلوگیری از تورم و خارش حاصل از نیش زنبور می‌شود.

13

رازیانه که در آلمان به آن "فنشل" (Fenchel) گفته می‌شود نه تنها به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌شود، بلکه از چای آن برای مقابله با نفخ معده و همچنین سرفه استفاده می‌شود.

مریم گلی

خاصیت مریم گلی (سرده) که آلمانی‌ها به آن "سالبای" (Salbei) می‌گویند در درمان اسهال بصورت علمی هم ثابت شده است. این گیاه را در آب می‌جوشانند و ۱۲ دقیقه می‌گذارند تا جا بیافتد و روزی سه بار می‌نوشند.

چای کیسه ای

در آلمان برای مقابله با تب‌خال راه‌حل ‌های جالبی ارائه می‌شود. می‌گویند کیسه چای سیاه را پس از نوشیدن می‌توان ۲ الی ۳ دقیقه روی تب‌خال قرار داد، زیرا تانین موجود در چای با ویروس تب‌خال مقابله می‌کند. برخی دیگر از الکل خالص یا حتی از خمیر دندان هم استفاده ‌می‌کنند.