۰ نفر

راهکاری ساده برای جلوگیری از آلزایمر

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹
کد خبر: 348229
راهکاری ساده برای جلوگیری از آلزایمر

دانشمندان دانشگاه بوستون ثابت کرده اند که ورزش از پیری مغز جلوگیری می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، دانشمندان دانشگاه بوستون ثابت کرده اند که ورزش منظم خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد و توانایی های ذهنی را بهبود می بخشد.

در این آزمایش 2354 نفر (1276 زن و 1078 مرد) شرکت نمودند. بر اساس نتایج حاصله محققان نتیجه گرفتند که هر یک ساعت بیشتر ورزش کردن حتی ورزش‌های ابتدایی، کمک می کند تا از پیری مغز به میزان 1.1 سال جلوگیری شود.

محقق نیکول اسپارتانو در این خصوص اظهار داشت: "در واقع، ما فقط شروع به کشف ارتباط بین فعالیت بدنی و سلامت مغز کرده‌ایم." "هر یک ساعت فعالیت بدنی، افزایش حجم مغز را حتی در میان افرادی که از توصیه‌های ما در مورد نوع فعالیت بدنی پیروی نمی کنند، در پی دارد."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از JAMA Network، علاوه بر این، دانشمندان اظهار داشتند هنوز مشخص نیست که چه مقدار ورزش ممکن است برای از بین بردن خطر ابتلا به زوال عقل، کافی باشد، اما توصیه می شود که ورزش حداقل باید 250 دقیقه در هفته انجام شود.

در ماه آوریل، دانشمندان دانشگاه آلبرتا در کانادا عوامل اصلی را که مانع از پیری مغز و بیماری آلزایمر در افراد بالای 55 سال شده است شناسایی کردند. این عوامل شامل آموزش، فعالیت های شناختی و اجتماعی، مراقبت از خود و ضربان قلب کم است.