۰ نفر

قرص خواب آور نخورید

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۳۸
کد خبر: 335315
قرص خواب آور نخورید

این روزها بسیاری از افراد برای خواب راحت به قرص خواب آور رو می‌آورند. اما قرص‌های خواب آور می‌توانند عوارضی جدی برای سلامتی افراد داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مصرف قرص های خواب آور به مرور زمان منجر به علائمی مثل اعتیاد به داروهای خواب آور می شود، افرادی که عادت کرده اند هر شب یا بیش از 3 شب در هفته با قرص های خواب آور به خواب روند در صورت فقدان این قرص ها با علائم اضطراب، افسردگی، سردرد، گیجی و ... مواجه می شوند.

بر همین اساس به همه افراد توصیه می شود مصرف قرص های خواب آور را برای دوره های زمانی کوتاه و بر اساس نیاز بدن خود تنظیم کنند.

مصرف طولانی مدت قرصهای خواب آور می تواند به کبد و کلیه ها نیز فشار وارد کند. احساس گیجی در روزهای بعد از مصرف قرص خواب آور، سستی و بی انگیزگی نیز از دیگر عوارض قرصهای خواب آور محسوب می شود.

احساس اضطراب یکی از علائمی است که افرادی که مرتب از قرص خواب آور استفاده می کنند، تجربه می کنند. درواقع در ساعات پایانی شب و نزدیک به زمانی که فرد عادت دارد قرص خواب آور مصرف کند، با احساسهای نامشخص رو به رو می شود که می توانند روحیه او را تخریب کنند.

اما یک مشکل بزرگ در خصوص داروهایخواب آور این است، که وابستگی بیش از حد به این داروها باعث می شود اگر فرد مشکل جانبی دیگری پیدا کند و مجبور شود به علت تداخل دارویی، خواب آور مصرف نکند با مشکلاتی مثل سردرد، بی خوابی و ... مواجه می شود.