۰ نفر

مزایای شنا کردن در زمستان

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۳۲
کد خبر: 333654
مزایای شنا کردن در زمستان

بسیاری از افراد تصور می کنند شنا یک ورزش تابستانی است و صرفا در هوای گرم انجام می شود، اما جالب است بدانید که شما در هر شرایطی می‌توانید شنا کنید مشروط بر آن که برخی موارد را رعایت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شنا کردن در زمستان می تواند به اندازه تابستان لذت بخش باشد و اتفاقا مزایایی بی نظیر هم دارد. اما لازم است به این نکات دقت کنید:

_استخری را برای شنا انتخاب کنید که در رعایت اصول بهداشتی قوی باشد.

_اگر قصد دارید به استخرهای روباز با آب گرم بروید حتما پیش از انجام این کار از وضعیت سلامت بدنی خود مطمئن باشید چرا که این نوع استخرها مناسب افرادی با سیستم ایمنی ضعیف نیستند.

_وقتی با موهای خیس و نیمه خیس از استخر خارج می شوید حتما موهای خود را کلاه بپوشانید یا سریع سوار ماشین شوید.

_درست است که استخر در تابستان شلوغ تر است اما این به معنی عدم رعایت اصول بهداشتی در زمستان نیست پس حتما موارد بهداشتی را رعایت کنید.

اما شنا کردن در فصل زمستان چگونه می تواند مفید باشد؟ شناکردن در زمستان با توجه به کاهش تحرک افراد در این فصل یک روش مناسب برای کاهش وزن است. افزون بر اینها، با شنا کردن در زمستان می توانید سیستم تنفسی و ریه خود را تقویت کنید و با مهارت های حبس نفس زیر آب درواقع مشکلات تنفسی در زمستان را کنترل کنید.

شنا کردن در زمستان به کاهش حالات افسردگی و اضطراب شایع در فصل زمستان کمک می کند و حس شادابی و انگیزه بالا را در فرد ایجاد می کند.

سعی کنید حداقل ماهی یکبار با دوستان خود به استخر رفته و شنا کنید، اگر فرصت بیشتری دارید می توانید یک اشتراک ماهانه عضویت در استخرهای معتبر را دریافت کرده و مرتب برای شنا به استخر مراجعه کنید. افزون بر این ها، می توانید با مراجعه به استخر از مزایای جانبی مثل سونا و جکوزی نیز بهره مند شوید.