۰ نفر

جرم گیری دندان‌ها خطرناک است؟

۱ بهمن ۱۳۹۷، ۴:۱۷
کد خبر: 330738
جرم گیری دندان‌ها خطرناک است؟

جرم گیری دندان‌ها یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد در ماه‌های پایانی سال انجام می‌دهند تا سال نو را با دندان‌های زیباتری آغاز کنند. اما جرم گیری دندان‌ها کاری مفید است یا مخاطراتی برای دندان‌ها دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، جرم گیری دندان ها یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد در ماه های پایانی سال انجام می دهند تا سال نو را با دندان های زیباتری آغاز کنند. اما جرم گیری دندان ها کاری مفید است یا مخاطراتی برای دندان ها دارد؟

اگر جرم گیری دندان ها را در مراکز دندانی معتبر و نزددندانپزشک حرفه ای انجام دهید احتمال ریسک و مخاطرات به حداقل می رسند. فراموش نکنیم که جرم گیری دندان ها گاهی یک الزام است چرا که بدون جرم گیری دندان ها آسیبی جدی می بینند.

گاهی نیز وجود جرم ها روی دندان ها به مرور لک هایی پررنگ ایجاد می کنند که به راحتی قابل از بین بردن نیستند. با این وجود فراموش نکنیم برخی خوراکی ها و عادات رفتاری در ایجاد جرم های دندانی بی تاثیر نیستند. برای مثال افرادی که مرتب کافئین مصرف می کنند، سیگار می کشند و خوراکی هایی با رنگ های مصنوعی می خورند زودتر با تغییر رنگ یا جرم های دندان رو به رو می شوند.

با این وجود فراموش نکنیم که مسواک زدن تاثیری شگفت انگیز در کاهش مشکلات دهان و دندان دارد و با مسواک زدن به موقع و مرتب می توانید از بسیاری از مشکلات دندان مثل جرم های دندان مبارزه کنید. فراموش نکنید که اگر قصد جرم گیری دارید حتما ابتدا روند درمان دندانهای پوسیده و مشکل دار خود را حل کنید. درواقع اغلب دندانپزشکان با تجربه ترجیح می دهند بعد از درمان پوسیدگی ها جرم گیری کنند.

جرم گیری یک درمان موقتی است و اگر دندان های شما از جنسی است که مرتب با جرم رو به رو می شود بهتر است در فواصل زمانی معین و بر اسا نظر پزشک خود برای درمان دندان ها به متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید.

جرم گیری و مواد آن به طور بالقوه خطرناک نیست اما در صورتی که این کار را در فواصل زمانی بیش از حد کوتاه یا زیر نر فردی که تخصصی ندارد انجام دهید باید منتظر عوارض آن باشید. عوارضی مثل حساسیت های شدید لثه یا حساس شدن مینای دندان باشید.