۰ نفر

توصیه‌های مهم برای آنفلوآنزا

۴ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 324552
 توصیه‌های مهم برای آنفلوآنزا

آنفلوآنزا اغلب با علائمی چون تب، سردرد، دردهای عضلانی، ضعف‌های شدید همراه با سرفه، درد سینه، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و کسالت عارض می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با فرا رسیدن فصول سرد سال احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفلوآنزا و شیوع آن به‌ویژه در کودکان و سالمندان افزایش می‌یابد اما علایم و راه‌های درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا تفاوت‌هایی دارند که باید با آگاهی از آن‌ها با این دو بیماری جدی مقابله کرد.

آنفلوآنزا اغلب با علائمی چون تب و گاه تب‌های بالای ۴۰ درجه، سردرد، دردهای عضلانی، ضعف‌های شدید همراه با سرفه، درد سینه، درد مفاصل، بی‌اشتهایی و کسالت عارض می‌شود البته ممکن است بیمار لرز هم داشته باشد اما لرز اکثرا در ذات‌الریه دیده می‌شود. البته علائم گوارشی هم گاه در بیماران گزارش شده و این علائم در کودکان بیشتر است.

شست‌وشوی مرتب دست و صورت با آب و صابون قبل از خوردن غذا به‌ ویژه پس از برخورد با فرد بیمار لازم است.

همچنین باید دهان و صورت هنگام عطسه و سرفه پوشانده شده و از تماس با دیگران هنگام بیماری اجتناب کرد.

همچنین باید در زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا پس از سرفه و عطسه اگر دستمال در دسترس ندارید، از آستین یا آرنج خود به‌جای کف دست استفاده کنید تا از انتقال بیماری کاسته شود.

هنگامی که سرما بخورید، علائم در ۱ تا ۵ روز شروع می شود. معمولا خارش در بینی و یا احساس در گلو، اولین نشانه است که بعد از ساعت ها با عطسه و ترشحات آبکی است؛ در عرض یک تا سه روز، ترشحات بینی معمولا غلیظ تر و زرد یا سبز است.

این بخش سرماخوردگی معمولی است و دلیلی برای آنتی بیوتیک نیست. در طول این مدت، پرده گوش کودکان معمولا متراکم است و ممکن است در پشت گوش ها مایع وجود داشته باشد، آنتی بیوتیک ها برای این بیماری تجویز می شوند.

کل سرماخوردگی معمولا حدود ۷ روز طول می کشد، و شاید چند علایم ماندگار (سرفه) برای یک هفته دیگر وجود داشته باشد که اگر بیشتر طول بکشد، مشکلات دیگر، مانند عفونت سینوسی یا آلرژی در نظر بگیرید. در حالی که طول می کشد، سرماخوردگی معمولی در درجه اول ممکن است احساس خستگی کنید و یا درد داشته باشید، بیماری در بینی و بیشتر علائم بالای گردن قرار دارند.

در طول مدت بیماری آنفلوآنزا استفاده از مواد غذایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند به بیمار کمک شایانی می‌کند تا بهبودی هرچه زودتر حاصل شود.