۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هزینه‌های نجومی جراحی بینی در ایران/ شیوع جراحی‌های زیبایی غیرمعقول!

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 322259
هزینه‌های نجومی جراحی بینی در ایران/ شیوع جراحی‌های زیبایی غیرمعقول!

چندین سال است که ‌در ایران تعداد زیادی از انواع مختلف جراحی‌های زیبایی و به خصوص عمل بینی با هزینه‌های متفاوتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، جراحی بینی نوعی از عمل جراحی می‌باشد جهت تغییر در شکل و فرم مثل؛ بزرگ کردن، کوچک کردن، برداشتن قوز، تغییر زاویه آن و .... اگر مراجعه‌ای به کلینیک‌های زیبایی در تهران داشته باشیم متوجه خواهیم شد، هرکدام نرخ‌های متفاوتی برای انجام عمل بینی خواهند داشت.

طی تماس‌هایی که با بالغ بر 20 کلینیک و مطب‌های زیبایی در سطح شهر انجام شد، متوجه شدیم که قیمت‌ها از 5.5 تا 20 میلیون تومان متغیر است. رقم‌هایی از قبیل: 5، 6، 7، 10، 12تا 20میلیون تومان که به گفته‌ اپراتورها بسته به نوع بینی و سختی عمل متفاوت می‌باشد. بسیاری از مطب‌ها از اعلام قیمت قطعی اجتناب ‌می‌کنند و تاکید بر مشاوره حضوری دارند.

عده‌ای نیز می‌گویند تعرفه ثابتی برای انجام این نوع عمل وجود ندارد و تشخیص هزینه آن به عهده پزشک مربوطه ‌می‌باشد. علاوه بر تمامی این‌ها گاها هزینه‌هایی جدا از عمل همچون حق مشاوره، هزینه اتاق عمل، کلینیک و مراقبت‌های بعد از جراحی از مشتری اخذ می‌گردد. تعدادی از آن‌ها به این نکته اشاره کردند که 4تا 6 ماه بعد از عمل، بیمار را تحت نظر می‌گیرند و طی این مدت به صورت رایگان از او مراقبت خواهند کرد.

مطب‌ها و کلینیک‌ اکثر مراکز جراحی زیبایی در نواحی شمال شهرتهران و مناطق 1تا 5  قرار گرفته‌اند. این خود یک امتیاز مثبت و به نوعی تبلیغ در جلب مشتری در نگاه اول‌ می‌باشد.  محله‌هایی از قبیل: زعفرانیه، پاسداران، ظفر، جردن، میرداماد، الهیه، مرزداران، شهرک غرب، ونک و تهرانپارس از جمله مناطقی است که بیشترین تعداد مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی را در خود جا داده است.

 اکثر پزشکان جراحی زیبایی، دارای وب‌سایت شخصی هستند که در آن نمونه‌ای از کار‌های خود و حتی فیلم‌های جراحی خود را به تصویر می‌کشند تا مشتری اگر امکان مراجعه حضوری را پیدا نکرد بتواند با کم‌وکیف کار آشنا شود. آن‌ها همچنین اغلب دارای صفحه‌های شخصی درشبکه‌های اجتماعی پرطرفدار می‌باشند و به مشتریان خود توصیه می‌کنند، با مراجعه به آن‌ تصویر جراحی‌های انجام شده قبل را مشاهده کنند.

به گفته‌ یکی از اعضای انجمن جراحی پلاستیک ایران که خواست نامش ذکر نشود؛ معمولا در ایران بیشترین عمل زیبایی منوط به جراحی بینی است و بعد از آن‌هم تزریق بوتاکس و ژل جایگاه دوم را دراختیار دارد.

وی در رابطه با هزینه‌های پرداختی نیز اظهار کرد: این هزینه‌ها اغلب به صورت دقیق قابل بررسی نیست و گاهی به تشخیص پزشک عمل جراحی، نیازمند کار بیشتر و طبعا هزینه بیشتر است و گاهی نیز با مبلغ کمتری می‌توان اقدام به عمل زیبایی نمود.

اما جا دارد در کنار عمل بینی که در عرف جامعه مورد پذیرش قرارگرفته است به تعدادی ازجراحی‌های غیر معقول مثل: زاویه سازی، لیفتینگ شقیقه، بوتاکس و تغییر رنگ چشم، اشاره کرد. نکته بسیار مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، وجود خرده سلبریتی‌هایی است که الگو‌های بسیاری از مردم و به طورمشخص قشرجوان هستند. آن‌ها با انجام جراحی‌های گوناگون هرروز خود را با چهره جدید در شبکه‌های اجتماعی به تصویر می‌کشند و جالب‌تر آن‌که  تعدادی زیادی از افراد که کم هم نیستند هرروز در پی این میباشند که تا سرحد امکان خود را به شکل این اشخاص در بیاورند. به جرات میتوان گفت، بسیاری از عمل‌های متفاوت بینی و سایر اعضای صورت، برگرفته از همین الگو‌ها و چهره‌های همین اشخاص است.