۰ نفر

ارتباط کم کاری و پرکاری تیروئید با سرطان

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۳:۰۲
کد خبر: 319624
ارتباط کم کاری و پرکاری تیروئید با سرطان

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اکثر گره‌ها و سرطان‌های تیروئیدی همراه با کم کاری و پرکاری تیروئید نیستند، گفت: در 90تا95درصد افراد که گره تیروئید دارند، ضایعه خوش خیم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فریدون عزیزی در ارتباط با احتمال ابتلا به سرطان تیروئید در بیماران مبتلا به کم کاری و پرکاری تیروئید اظهارداشت: احتمال ابتلا به سرطان در مبتلایان به کم کاری تیروئید بسیار کم است و در اکثر موارد بیشتر از افراد معمولی نیست.

وی با بیان اینکه اکثر گره‌ها و سرطان‌های تیروئیدی همراه با کم کاری و پرکاری تیروئید نیستند و در بیشتر این بیماران کار تیروئید طبیعی بوده و آزمایش‌های هورمونی نیز در حدود طبیعی است، افزود: این مشکلات معمولاً با بزرگ شدن یک قسمت تیروئید به نام گره تیروئید شروع می‌شوند. تشخیص اینکه این گره خوش خیم یا سرطانی است توسط فوق تخصص غدد درون ریز و یا متخصصین داخلی آموزش دیده انجام می شود.

رئیس پژوهشکده غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این افتراق بسیار مهم است زیرا در 90 تا95 درصد افراد که گره تیروئید دارند، ضایعه خوش خیم است و فقط 5 تا 10 درصد ممکن است گره سرطانی باشد.