۰ نفر

دلیل اصلی اکثر بیماری‌ها در جهان مشخص شد

۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۹
کد خبر: 318435
دلیل اصلی اکثر بیماری‌ها در جهان مشخص شد

نتایج یک تحقیق حاکی از آن است که رژیم غذایی نادرست بیشترین دلیل آمار بیماری‌ها در جهان به حساب می‌آید. بر اساس این تحقیق، از هر ۵ نفر ۱ انسان در جهان به دلیل رژیم غذایی نادرست جان خود را از دست می‌دهد. این تحقیق که در روز پنجشنبه منتشر شده است، از دولت‌ها و سازمان‌های تجاری خواسته تا گامی برای بهبود عادات غذایی مردم جوامع بر دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، محققان در آخرین گزارش‌ها در زمینه تغذیه اذعان داشتند که مصرف غذا‌های ناسالم یا غذای کافی نخوردن که نخوردن شیر مادر را هم در بر می‌گیرد، از عوامل دخیل در سوء تغذیه به حساب می‌آیند.
"رژیم غذایی یکی از مهم‌ترین عواملی است که خطر مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده و نقش آن در نابودی انسان حتی از سیگار کشیدن و آلودگی هوا نیز پر رنگ‌تر است. چیزی که مردم در آمریکا به اسم غذا مصرف می‌کنند همانند نوشیدن جامی از زهر برای پایان دادن به زندگی خود به شمار می‌آید" جسیکا فانسو استاد دانشگاه جانز هاپکینز این جملات را بیان کرده است.
وی نیز برخی از عوامل دخیل در تغذیه نادرست را نداشتن دانش و استطاعات مردم آمریکا در تامین غذای مغذی و همچنین زنجیره تأمین ناکارآمد را معرفی کرده اند.
محققان در تجزیه و تحلیل آمار‌ها از ۱۹۴ کشور دریافتند که سوء تغذیه می‌تواند مبلغی معادل ۳.۵ تریلیون دلار در سال را برای ملت‌ها به جای گذارند، این در حالی است که این آمار در مقایسه با هزینه‌ای که بیماری چاقی بر دوش جامعه می‌گذارد رقم قابل توجهی است.