۰ نفر

به دندان‌هایتان اهمیت دهید تا فشار خون نگیرید

۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۵۷
کد خبر: 309819
به دندان‌هایتان اهمیت دهید تا فشار خون نگیرید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیماری‌های لثه و دهان و دندان، منجر به افزایش فشارخون بالا و کاهش تأثیر داروهای کنترل آن می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازفارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیماری‌های لثه و دهان و دندان، منجر به افزایش فشارخون بالا می‌شود. 

به گفته محققان این پژوهش، کنترل بیماری فشارخون بالا در افرادی که از بیماری‌های دهان رنج می‌برند نیز بسیار دشوارتر از دیگر افراد است. 

محققان دانشگاه ایتالیا در بررسی‌های جدید خود دریافتند، افرادی که دچار بیماری‌های دهان و دندان هستند، پاسخ ضعیف‌تری به داروهای کنترل فشارخون داده‌اند؛ این پژوهش بر روی بیش از 3 هزار و 600 بیمار مبتلا به فشارخون بالا صورت گرفت. 

این مطالعه که در نوع خود اولین است تأیید می‌کند، بهداشت دهان و دندان بر فشارخون بالا و کنترل آن تأثیر مستقیم دارد و افرادی که دچار بیماری‌های دهان هستند، باید تحت درمان قرار گیرند. 

محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه لاکویلا می‌گوید: «بیماران مبتلا به فشار خون بالا و پزشکانی که از آنها مراقبت می‌کنند، باید آگاه باشند که سلامت دهان و دندان در کنترل بیماری بسیار مهم است».

کشورهایی با جمعیت بالا از جمله چین، هند، ایالات متحده، روسیه و اندونزی دارای بیشترین میزان ابتلا به فشار خون بالا بین سایر کشورها هستند.

براساس آمارها، بیش از سه و نیم میلیارد از جمعیت مردم جهان در آستانه فشار خون بالا قرار دارند .

همچنین، در حدود 870 میلیون انسان در سراسر جهان دارای بیماری فشار خون بالا هستند.

کارشناسان افزایش فشار سیستولیک را یکی از عوامل جدی مرگ و میر در عصر حاضر می‌دانند که می‌توان با تنظیم رژیم غذایی، انجام ورزش منظم، خودداری از مصرف نمک به میزان زیاد، تنفس عمیق، تناسب اندام و نیز مصرف دارو تحت نظارت پزشک تا حد بالایی کنترل کرد.

افزایش نگران‌کننده فشار خون بالا بر اساس تجزیه و تحلیل از 8 میلیون فرد بزرگسال از 154 کشور مختلف جهان به دست آمده‌ و این تحقیقات در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده‌ است.